Get News Fast

 

خون‌آشام تصادفات در جاده شاهرود_طرود می‌تازد؛ مسئولان خوابند

هولناک است؛ اما آمارها از کشته شدن ۳۰ نفر در محور شاهرود-طرود که به جاده مرگ معروف شده است حکایت دارد تا ثابت کند “هیولای خون آشام” تصادفات دست از سر مسافران این جاده بر نمی‌دارد؛ اما جالب‌تر از آن خواب خرگوشی مسئولان حوزه راه در شرق استان است.

به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شاهرود، چشمان مسخ شده دختر جوان در مراسم ترحیم همسر و صدای قرآنی که از پشت بلندگوی مسجد حضرت رسول شاهرود به گوش می‌رسد سناریوی زندگی مشترکی که از عمر آن فقط دو سال است که می‌گذرد را تداعی می‌کند.

همسری که شاید تا چند ساعت قبل با شوق بودن در کنار خانواده پای به این جاده گذاشت؛ غافل از آن که جاده طرود-معلمان امروز به جاده مرگ بدل شده است.

شاید آن زمان که پدر خانواده با تماس تلفنی این نوید را داد تا چند ساعت دیگر به خانه می آید، کسی فکر آن را نمی‌کرد که که رضای جوان به جای اینکه مأمن گرم  خانه را تجربه کند؛ راهی خانه ابدی شود. همین سرنوشت تراژدیک سیل اشک‌ها را در مراسم ختم آخرین قربانی جاده مرگ به راه انداخته است.

حتماً اکنون زن جوان به این فکر می‌کند که عمر زندگی مشترکی که پای سفره عقد با آرزوی سال‌های طولانی و پر از آرامش برای این زوج به وجود آورده بود، حالا بر باد رفته و در تاریکی گرگ‌ومیش جاده “طرود” با تصادف خودروی سورای پیکان با ماشین سنگین پارک شده در وسط جاده به نابودی کشیده شده‌است.

این آغاز یک درد بی پایان برای زن جوانی است که از عمر زندگی مشترکش فقط دو سال گذشته و با مرگ دهشتناک جوان ناکام از زندگی در پس تاریکِ یک جاده مخوف و باریک پایان یافته است. آری باز هم هیولای خون آشام تصادفات در جاده طرود؛ زمزمه‌های مرگ سر داده است!

این تنها قصه یکی از داستان‌های ده‌ها زندگی مشترک است که جاده مرگ نابودشان کرده و گویا این قصه‌ها باعث نشده است تا مسئولان حوزه راه در استان سمنان در ارتقای آن تسریع کنند.

تصادف اخیر نشان داد که سریال تصادفات محور طرود-شاهرود پایان نداشته و “بوی خون” در محور طرود-شاهرود تمام شدنی نیست.

اگر برگ برگ داستان تراژدیک تصادفات در محور شاهرود-طرود را ورق بزنیم، به آمارهای عجیب و غریبی می‌رسیم. در بیست و هشتم خرداد 1402 شاهد مرگ پنج عضو یک خانواده بوده‌ایم و یا در شهریور ماه همان سال با تصادف یک پیکان وانت و یک نیسان شاهد کشته شدن دو راننده آن بودیم.

این دردها تمامی نداشت تا در سوم تیرماه 1403 خبر کشته شدن دو جوان خودرو 405 و پژو پارس در رسانه‌ها منتشر شد. در یازدهم شهریور امسال نیز دو جوان 35 ساله با تصادف خودرو پراید و یک نفر شتر کشته شدند تا دومینوی تصادفات منجر به فوت گسترده‌تر شود و اکنون نیز تصادف یک خودرو پیکان با یک کامیون که درست در وسط این محور بسیار باریک پارک شده بود، منجر به کشته شدن جوان 30 ساله‌ شد.

تصادف , استانداری سمنان ,

این آمار نشان می‌دهد که در 6 حادثه اخیر، در محور طرود-شاهرود 15 نفر کشته شدند  تا در مجموع آمار تعداد قربانیان جاده مرگ در 18 ماهه اخیر به بیش از 30 نفر برسد.

کم توجهی مسئولان حوزه راه در استان سمنان به لزوم تسریع در ایمن‌سازی جاده طرود-شاهرود در کنار سوگواری خانواده‌های داغداری که سهمشان از این جاده اطلاع به آنها و خبر جان باختن عزیزشان و البته عزاداری که شاید یک عمر زندگی را به کامشان زهر خواهد کرد، این سوال را در اذهان متبادر می سازد که چند قربانی کافی است تا مسئولان مربوط از خواب بیدار شده و به فکر تسریع در ایمن‌سازی جاده مرگ شوند؟

ایمن سازی این جاده ابعاد متخلفی را شامل می‌شود که توجه به همه آنها در کنار هم هیولای تصادفات در آن را زمین‌گیر خواهد کرد.

باریکی محور طرود-شاهرود، حضور ماشین‌های سنگین باری، سرعت بالای خودروهای عبوری، عدم پوشش آنتن‌دهی در برخی از مساحت 180 کیلومتری این محور، عدم استقرار دوربین‌های ترافیکی سوانحی را به بار می‌آورد که قابل جبران نیست.

عدم استقرار پلیس در این محور، عدم استقرار اورژانس جاده‌ای برای نجات جان یک فرد آسیب‌دیده، عدم زیرساخت‌های برق در راستای استقرار دوربین‌های کنترل سرعت و همه و همه ازجمله مشکلات این جاده بود که این محور را در استان سمنان به محور مرگ در بین مردم مشهور کرده‌است.

با این اوصاف پروژه تعریض این جاده با اکتفا بر میزان تصادفات جاده‌ای از دو سال قبل در دستور کار مسئولان استان سمنان قرار گرفت مقرر بر این شد این جاده در سه فاز اجرایی تعریض و بهسازی و با کمک و همکاری بیش‌از 70 معادن صنعتی و معدنی مستقر در این محور عملیاتی شود.

با تخصیص و بخشی از بودجه عملیات عمرانی در این محور آغاز و در راستای عدم تصادفات منجر به فوت مقرر شد این جاده کامیون ممنوع شود این در حالی بود که مصوبه این قانون اعمال به کامیون‌های عبوری بود چراکه این محور بیش‌از 70 معدن صنعتی و معدنی فعال دارد که برای فعالیت نیازمند حمل بار تولیدات معادن به خارج از استان است و عملاً شاهد هستیم که باوجود ممنوعیت کامیون در این محور همچنان بنا بر اقتضای عبور ماشین‌های سنگین معادن در راستای حمل بار این روند ادامه‌دار است.

با شرایطی که تخصیص بودجه به مشکل برخورد و پروژه تعریض محور طرود-شاهرود کم کار شد دستگاه اجرایی مرتبط با حمایت فرمانداری اقدام به شانه‌سازی جاده کرده تا علاوه‌بر ایمنی برای خودروهای عبوری از میزان آمار تصادفات منجر به مرگ جلوگیری کند.

بااین‌حال که این اقدام در برخی قسمت‌های اولویت‌دار انجام و در حال انجام است اما شاهد هستیم که تصادفات جاده‌ای محور طرود-شاهرود همچنان پابرجا بود و همچنان شاهد تصادفات جاده‌ای منجر به فوت در این محور هستیم.

البته از این مهم هم نباید غافل بود که مسئولان استان سمنان و شهرستان شاهرود با برگزاری جلسات متعدد در راستای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای چه در حوزه‌های بودجه و عمرانی و چه در حوزه‌های اقدامات ترافیکی کارهایی را به انجام رسانده اند اما آقایان مسئول آیا این اقدامات تاکنون از میزان سوانح و تصادفات منجر به مرگ آماری را کاهش داده است؟

تصادفات جاده‌ای به دولت و خانواده‌ها چقدر هزینه وارد می‌کند؟

آمارهای رسمی بیانگر آن است که هر روز حدود 50 نفر در تصادفات رانندگی کشور جان خود را از دست می‌دهند. در دو دهه گذشته نزدیک به 400 هزار نفر در ایران جان خود را بر اثر این حوادث از دست داده‌ و بیش از 6 میلیون نفر نیز مصدوم شده‌اند؛ این ارقام هراسناک، عمق یک فاجعه انسانی را نشان می‌دهد. تصادفات در ایران علاوه بر خسارات جانی، خسارات مالی سنگینی نیز در پی دارد. بر اساس گفته های رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران “برآوردها نشان می‌دهد به ازای هر نفری که در تصادف جان می بازد، بیش از هشت میلیارد تومان بصورت مستقیم و غیرمستقیم به کشور خسارت وارد می‌شود.” بر اساس آمار رسمی اعلام شده تنها در سال 1402 حدود 20 هزارنفر در تصادفات رانندگی جان خود را ازدست داده‌اند که برآورد هزینه اقتصادی آن بیش از 136 هزارمیلیارد تومان می شود. رقمی که حدود 17 درصد از کل تولید ناخالص ایران در سال 1402 را شامل می شود.

تصادف , استانداری سمنان ,

در کنار این هزینه، باید به هزینه های دیگر تصادفات بر اقتصاد کشور تحمیل می کند نیز اشاره کرد. به گفته کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی حدود 9 تا 11 درصد از بودجه کشور صرف تصادفات می‌شود و شرکت‌های بیمه بیش از 35 هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت تصادفات می‌پردازند که اگر اندکی از این هزینه کلان به دستگاه‌ها و شهرداری‌ها اختصاص یابد در زمینه کاهش تعداد جان باختگان شاهد موفقیت‌های بیشتری خواهیم بود.

چرا این جاده اصلاح نمی‌شود؟

راننده اتوبوس فعال در جاده طرود که هر روز از این محور عبور می‌کند با اشاره به اینکه شرایط عبور در این جاده با وجود تاریکی و نداشتن شانه برای تردد خودروهای سنگین مانند تریلی و کامیون بسیار سخت شده است گفت: چرا مسئولان این جاده را در زمان کمتری اصلاح نمی‌کنند؟

وی با بیان اینکه بارها برای خود من مشکل ایجاد شده ولی خداوند کمک کرده تا آسیب مهمی به مسافرانم نرسد، افزود: این جاده‌ها وضعیت خوبی برخوردار نیست و خواهشمندم از مسئولان بخواهیم رفع مشکلات این جاده را در دستور کار فوری ای خود قرار دهند.

پدر یکی از فوت شدگان در جاده طرود، با نگاهی که به‌راحتی می‌توان داغ فرزند در عمق آن مشاهده کرد، گفت: این جاده جان تمام جوانان ما را خواه حد گرفت.

وی با بیان اینکه جاده باریک است و با اینکه بارها به جوانان گوشزد کرده‌ایم که با سرعت بالا از این محور عبور نکنند، افزود: اگر راهکاری برای کنترل سرعت در این مسیر انجام می‌شد شاید پسر من هم زنده بود.

راننده کامیون عبوری از جاده طرود نیز با اشاره به اینکه ماشین یکی از معادن محور است و بار تولیدی معدن رو به شمال کشور می‌برد، اظهار داشت: تصادفات این جاده مربوط به باریکی و سرعت بالای خودروهای عبوری است.

وی با بیان اینکه باریکی جاده به‌قدری است که دو خودرو در کنار هم نمی‌توان به‌راحتی عبور کنند، عنوان داشت: این جاده فاقد شانه است و اگر خودرو از روبه‌رو بیاید قطعاً با این شرایط برخورد بدی رخ خواهد داد.

نصب دوربین‌های کنترل سرعت در محور طرود-شاهرود سوانح را کاهش می‌دهد

معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود از نصب دوربین‌های کنترل سرعت در محور طرود-شاهرود خبر داد و گفت: با نصب دوربین‌های کنترل سرعت تا اتمام پروژه عمرانی در این محور تصادفات جاده‌ای کاهش خواهد یافت.

ابوطالب جلالی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در شاهرود، با بیان اینکه محور شاهرود-طرود در گذشته یک دسترسی روستایی بوده‌است، افزود: این محور روستایی شاهرود را به روستاهای سر کویر ازجمله سطفه، طرود، بیدستان، مهدی‌آباد و سرتخت متصل می کرد.

وی با تأکید بر اینکه بعدها مسیری باز شد که از سمت معلمان این محور به استان‌های مرکزی چون یزد، اصفهان، مازندران ، گرگان و سمنان اتصال پیدا کرد، اظهار داشت: تقاضای ماشین‌های حمل بار چون کامیون و تریلی بر اساس عدم ضوابط بازدارندگی این محور که در سال‌های قبل تردد و حضور پلیس را هم در این محور نداشته‌ایم و خلوت بودن جاده پر تقاضاتر شد.

فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه قطعاً باید از سال‌های قبل در پی تردد بیشتر ماشین‌های حمل بار از فلات مرکزی به سمت استان‌های شمالی و سمنان این مسیر ارتقا پیدا می‌کرد اما این امر در آن سال‌ها اتفاق نیفتاده است، عنوان داشت: وجود بیشتر معادن استان سمنان در این منطقه نیز خود عامل تردد بیشتر ماشین‌های حمل بار تولیدی معادن به استان و خارج از استان است.

جلالی با بیان اینکه دهستان طرود در گذشته هیچ فرصت اشتغالی را در منطقه نداشته و وجود معادن باعث شد چرخه اقتصادی مردم نیز ترمیم شود، اعلام داشت: سه عامل مطرح‌شده در محور طرود-شاهرود شامل اتصال محور به فلات مرکزی، وجود بیش‌از 80 معدن فعال، و ترمیم اقتصاد مردم دهستان طرود بنا بر فعالیت معادن باعث شد تردد در این محور دو چندان شده و محور از دسترسی روستایی به اصلی ارتقا یابد درصورتی‌که هیچ اقدامی در راستای زیرساخت محور اصلی در سالیان قبل انجام نشده است.

تصادف , استانداری سمنان ,

وی با تأکید بر اینکه با افزایش تردد و سوانح منجر به آن از دو سال قبل پروژه اصلاح جاده در دستور کار قرار گرفت، بیان کرد: در آن سال 150 میلیارد ریال اعتبار را تأمین کرده و با قرارداد با دو پیمانکار عملیات اجرایی اصلاح جاده در این محور آغاز شد.

فرماندار شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه با افزایش تورم اقتصادی در کشور این مبلغ برای پروژه کافی نبود و بنا بر اقتضا و اولویت اصلاح این جاده از اعتبارات دیگر کمک گرفته شد که حداقل شانه‌سازی های جاده را در برخی از نقاط اولویت‌دار برحسب کارشناسی پلیس و اختلاف در سطح انجام دهیم، افزود: شانه‌سازی در برخی از نقاط اولویت‌دار این محور فرصت فرار رانندگانی که با مانع یا شتر برخورد می‌کردند را به وجود می‌آورد.

جلالی با بیان اینکه تاکنون حدود 38 کیلومتر محور شاهرود-طرود شانه‌سازی انجام‌شده است و علایم در این مسیر بیشتر از قبل وجود دارد، اظهار داشت: در راستای کنترل سرعت پلیس را تکلیف کردیم که تردد و حضور خود را در این مسیر دوچندان کند.

وی با تأکید بر اینکه این مسیر کامیون ممنوع بوده و این امر به وزارت کشور نیز اطلاع داده‌شده است، عنوان داشت: با ممنوعیت کامیون توانستیم بخش بزرگی از تردد کامیون‌های حمل بار از فلات مرکزی به استان سمنان و شمال را کاهش داد اما 80 معدن در این محور فعالیت می‌کنند که نیازمند حمل بار به استان و خارج از استان هستند که درحال‌حاضر بیش‌از 90 درصد تردد ماشین‌های حمل بار در این محور جهت انتقال بار معادن انجام می شود.

4 نقطه اولویت‌دار محور شاهرود-طرود مجهز به دوربین کنترل سرعت می شود

فرماندار شهرستان شاهرود همچنین در جلسات متعدد درباره جاده طرود از نصب چهار دوربین‌های ترافیکی در این محور خبر داد و گفت: 9 نقطه اولویت‌دار در این محور شناسایی شده که باید به دوربین کنترل سرعت مجهز شود.

جلالی با بیان اینکه از این 9 نقطه‌ی اولویت‌دار  چهار نقطه آن دارای زیرساخت برق و مخابرات است که در این جلسات تکلیف شد ظرف مدت یک ماه آینده توسط حمل‌ونقل جاده‌ای مجهز به دوربین کنترل سرعت شود، افزود: دو دوربین دیگر تا دو ماه آینده مجهز به دوربین کنترل سرعت خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه پنج نقطه‌ی باقی‌مانده در منطقه چاه جام است که ما با عدم زیرساخت برق و مخابرات در این منطقه روبه‌رو هستیم، بیان کرد: با بررسی‌های به‌عمل‌آمده و همکاری یک معدن در مسیر که با ژنراتور برق پایدار ایجاد کرده و مقرر شد برق را تا محل نصب دوربین تأمین کند.

فرماندار شهرستان شاهرود، اظهار داشت: با احداث دکل اینترنت و برق سعی خواهیم کرد پنج نقطه دیگر را مجهز به دوربین کنترل سرعت کرده و تا آن زمان اگر حادثه‌ای در آن محل رخ داده شود حداقل دسترسی به گروه‌های امدادی در مسیر وجود داشته باشد.

استقرار اورژانس جاده‌ای، هلال‌احمر و پلیس راه در سه راه چاه جام

معاون استاندار و فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه از دو سال قبل زمینی به مساحت 9 هکتار در سه راه چاه جام تملک شده که بخشی از آن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شاهرود قرار گرفته است، گفت: یک سازه 240 متری در این زمین احداث و تجهیزات پزشکی ازجمله آمبولانس خریداری شده‌است.

جلالی با بیان اینکه به‌زودی شاهد استقرار اورژانس جاده‌ای، هلال‌احمر و پلیس راه در این محور خواهیم بود، افزود: استقرار اورژانس جاده‌ای، هلال‌احمر و پلیس، نصب دوربین‌های کنترل ترافیک، تردد و حضور پلیس در این محور، ارتقای تجهیزات ترافیکی و انجام اقدامات عمرانی جهت ارتقای این محور از جمله اقداماتی است که سبب خواهد شد تا پایان پروژه اصلاح جاده طرود-شاهرود کاهش تصادفات جاده‌ای را در این محور شاهد باشیم.

تصادف , استانداری سمنان ,

وی با تأکید بر اینکه ارتقای این جاده به محور اصلی و اصلاحات این محور باید از قبل انجام می‌شده تا شاهد این میزان خسارات جانی و مالی به مردم و دولت نباشیم، اظهار داشت: علی‌رغم تمام محدودیت‌ها، این پروژه از مهم‌ترین پروژه‌های راه شهرستان شاهرود است که با اولویت آن را به انجام خواهیم رساند.

شانه‌سازی محور طرود-شاهرود تا خرداد 1404 به پایان می‌رسد

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به اینکه شانه‌سازی محور طرود-شاهرود تا کنون بالغ بر 50 کیلومتر آن انجام شده است، گفت: 21 کیلومتر این شانه‌سازی  در دستور کار پیمانکار است که تا برج سه سال 1404 به پایان می‌رسد.

امیر عمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شاهرود، با بیان اینکه متأسفانه محور شاهرود-طرود جزو محورهای پرتصادف جاده‌های شرق استان سمنان است، افزود: این محور به‌دلیل دسترسی روستایی بودن و صادر نشدن “مجوز ماده 23” برای تأمین منابع مالی از طریق سازمان برنامه و بودجه در سال‌های قبل هیچ‌گونه اقدامات اجرایی و خدماتی را نداشته است.

وی با بیان اینکه در طی سال‌های آتی و میزان تردد و حجم بالای تصادفات جاده‌ای سطح این‌جاده از دسترسی روستایی به سطح اصلی ارتقا پیدا کرد، اظهار داشت: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده و جذب اعتبار ماده 23 از دو سال قبل تاکنون پروژه اصلاح جاده در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به اینکه بالغ بر 12 کیلومتر مسیر ارتقا یافته و عریض شده‌است، اعلام داشت: با وجود عدم تخصیص بودجه در این محور با تأمین اعتبار از محل راهداری 21 کیلومتر این محور در حال شانه‌سازی است.

عمیدی با بیان اینکه از 170 کیلومتر این محور 120 کیلومتر آن فاقد شانه بوده که با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده از سازمان راهداری مبلغ 420 میلیارد ریال اعتبار تخصیص و تاکنون توانسته‌ایم 50 کیلومتر محور را شانه سازی انجام دهیم، عنوان داشت:بالغ بر 38 کیلومتر این محور از دو سال قبل تاکنون شانه سازی انجام و در سال 1403 تاکنون 10 کیلومتر دیگر این محور نیز شانه‌سازی شده‌است.

وی با تأکید بر اینکه 21 کیلومتر این محور با عقد قرارداد با پیمانکار درحال انجام عملیات عمرانی است، اظهار داشت: نقاط اولویت‌دار مسیر در دست عملیات عمرانی شانه‌سازی است‌.

معادن با راه و شهرسازی در جاده طرود همکاری نمی‌کنند

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به اینکه طی جلسات متعدد ازسوی فرماندار تکلیف شده 30 کیلومتر مسیر توسط معادن شانه‌سازی انجام شود، گفت: متأسفانه باوجود این‌که بیشتر تردد کامیون‌های حمل بار در منطقه برای معادن از هیچ‌گونه همکاری در این خصوص تاکنون انجام نشده است.

عمیدی با بیان اینکه ورود دادستان و پلیس راه در این خصوص شاید معادن را مجاب به همکاری کند، افزود: این محور به‌دلیل طول بسیار، عدم شانه، تردد ماشین‌های حمل بار و سرعت بالا افزایش تصادفات جاده‌ای را دربرداشت که امیدواریم با همکاری معادن بتوانیم در راستای تسریع شانه‌سازی محور اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی همچنین با تأکید بر اینکه با عدم همکاری معادن دادستان و پلیس ممنوعیت ماشین حمل بار برای معادن را صادر خواهد کرد، اعلام داشت: این محور از محورهای خطرناک شرق استان است که امیدواریم با همکاری معادن بتوانیم کاهش تصادفات رانندگی در این محور را صائب تد باشیم.

علت تصادفات جاده‌ای در محور طرود-شاهرود

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به اینکه بنا بر کارشناسی های بعمل‌آمده در جلسات متعدد کمیسیون راه استان سرعت بالا یکی از علل تصادفات منجر به مرگ در این محور است، عنوان داشت: با تکلیف فرماندار شهرستان تا دو ماه دیگر چهار نقطه‌ی اولویت‌دار محور به دوربین کنترل سرعت مجهز خواهد شد.

امیری با بیان اینکه سرعت در نقاط بین دوربین ثبت خواهد شد و خودرو در پی سرعت بالا جریمه می شود، اعلام داشت: امیدواریم با این اقدام شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای تا پایان پروژه باشیم.

تصادف , استانداری سمنان ,

وی همچنین از مردم منطقه تقاضا کرد از سرعت‌ و سبقت‌های غیرمجاز به‌شدت در این محور پرهیز کنند، گفت: خواهشمندیم کامیون‌های حمل بار معادن تا پایان پروژه عمرانی از مسیر جایگزین از معلمان به سمت دامغان استفاده کرده تا شاهد کاهش میزان و شدت تصادفات جاده‌ای در این محور تا پایان پروژه باشیم.

آمار هولناک تصادفات فوتی در جاده مرگ

رئیس پلیس راه شاهرود با اشاره به اینکه میزان تصادفات منجر به فوت محور طرود-شاهرود با تمامی راه‌های شرق استان سمنان برابری می‌کند، گفت: در 1.5 سال گذشته 30 نفر در این محور جان خود را از دست دادند.

سرهنگ مجید فرزانه با بیان اینکه سرعت بالای خودروهای عبوری در محور طرود-شاهرود یکی از عوامل تصادفات منجر به فوت در این محور است، افزود: با کنترل و مدیریت سرعت می‌توانیم این آمار را به کمترین حد خود برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه نصب دوربین‌های کنترل سرعت، خط‌کشی و علایم راهنمایی و رانندگی و تعریض جاده می‌تواند در مدیریت سرعت محور طرود-شاهرود بسیار تأثیرگذار باشد، اظهار داشت: برای ایمن کردن این جاده نیازمند همکاری دوچندان دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم.

رئیس پلیس راه شاهرود با اشاره به اینکه 9 نقطه اولویت‌دار در محور شاهرود-طرود پیش‌بینی‌شده است که از این نوع چهار نقطه  آن زیرساخت‌های نصب دوربین ترافیکی را دارد، عنوان داشت: دو دوربین ترافیکی تا یک ماه آینده و دو دوربین ترافیکی دیگر تا دو ماه آینده در این محور نصب خواهد شد.

فرزانه با بیان اینکه بنا به دستور فرماندار شهرستان شاهرود حضور پلیس در این محور تا نصب دوربین‌ها بیشتر از گذشته خواهد بود، اعلام داشت: سرعت میانگین در نصب دوربین‌ها در کنترل سرعت این محور حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر اینکه ارائه خدمات ترافیکی خصوصاً نصب دوربین می‌توانند میزان تصادفات جاده‌ای را در محور طرود-شاهرود به حداقل و یا به صفر برساند، گفت: با نصب دوربین یکی از محورهای شرق استان را که میزان تصادفات جاده‌ای آن با یوز آسیایی بسیار بالا بود را به صفر رسانده‌ایم.

رئیس پلیس راه شاهرود با اشاره به اینکه طبق دستور صریح فرماندار شهرستان باید نصب دوربین‌ها توسط حمل‌ونقل جاده‌ای تسریع یابد، افزود: امیدواریم با مدیریت و کنترل سرعت تا هنگام انجام کامل شانه‌سازی محور شاهد تصادفات منجر به فوت در این محور نباشیم.

استقرار زیر ساخت برق و مخابرات در محور طرود در اولویت باشد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه حداقل امکانات جاده‌ای داشتن سطح آنتن دهی مخابراتی است تا در صورت بروز تصادفات اطلاع‌رسانی به 115 یا 110 انجام شود، گفت: پوشش سراسری آنتن در محور طرود از اولویت ها است که باید در دستور کار قرار داده شود.

سید حسن میر کمالی با اشاره به اینکه نداشتن حداقل امکانات در جاده‌ها ظلم به مردم است، افزود: قصور مسئولان در ارائه خدمات به مردم پیگیری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه قسمتی از محور طرود-شاهرود پوشش‌دهی آنتن ندارد و این امر باید در کمترین زمان خود مرتفع شود، اظهار داشت: انتخاب زمان مشخص در نصب دوربین‌های ترافیکی و پوشش آنتن‌دهی در این محور در نظر گرفته شود.

تصادف , استانداری سمنان ,

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه تذکرات رسمی به مدیرانی که در جلسات مهم شهرستان به ویژه رفع مشکل محور طرود-شاهرود شرکت نکرده‌اند داده می‌شود، عنوان داشت: بی‌توجهی به این امر باید بررسی و پیگیری شود.

میر کمالی با بیان اینکه در این محور چهار نقطه اولویت‌دار دارای زیرساخت نصب دوربین‌های ترافیکی است که ظرف یک ماه آینده دو دوربین آن و ظرف دو ماه آینده دو دوربین دیگر آن باید نصب شود، اعلام داشت: جلوگیری از کاهش تصادفات منجر به فوت در جاده طرود از ضرورت‌ها است که باید اقدامات لازم در دستور کار قرار داده شود.

وی با تأکید درجلسه با مدیرکل ارتباطات و فناوری استان سمنان در فرمانداری شاهرود میزان انجام اقدامات صورت‌گرفته شده در این محور توسط مدیرکل  ارائه شده است گفت: تمامی مسئولان ذی‌ربط در پروژه ساماندهی و تعریض محور طرود باید در جلسات مربوط به آن شرکت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه کاهش تصادفات منجر به مرگ در محور طرود از اقدامات مهم است که باید در اولویت کاری مسئولان قرار گرفته شود، افزود: برای انجام هرچه سریع‌تر اقدامات در این محور زمان تعیین شود.

پوشش کامل آنتن‌دهی محور طرود انجام می‌شود

مدیر مخابرات شهرستان شاهرود از بازدید نمایندگان ارتباط کشور در محور طرود خبر داد و گفت: در تست پوشش انجام‌شده در بازدید محور طرود در برخی از نقاط پوشش آنتن‌دهی کامل، 12 کیلومتر آن ضعیف و در برخی از نقاط قطع پوشش را داریم.

مهدی سعدی با بیان اینکه در این سفر که با تست پوشش این محور صورت گرفت و همچنین با توجه به شرایط خطرناک و بحرانی محور طرود طی صحبتها و کارشناسی های به‌عمل‌آمده با نمایندگان ارتباط سیار کشور در راستای کامل کردن پوشش آنتن‌دهی احداث دو سایت جهت پوشش دهی محور در صورت تامین برق پایدار توسط شرکت برق مورد موافقت قرار گرفت و افزود: در این بازدید مقرر شد به شرط اینکه تأمین شبکه پایدار برق توسط شرکت برق  در محل سایت ایجاد شود  احداث این دو سایت در دستور کار قرار گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه چهار نقطه‌ اولویت‌دار در این محور شامل لجنه، چاه باقر، طرود و بیدستان دارای دوربین ترافیکی خواهد شد، اظهار داشت: در صورت نصب پایه دوربین و دوربین ترافیکی قول می‌دهیم ظرف مدت چهار روز کاری ارتباط رادیویی را برقرار کنیم.

رئیس مخابرات شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه ما در این چهار نقطه هیچ مشکل پوشش آنتن نداریم، عنوان داشت: در پنج نقطه باقی‌مانده باید شرکت برق زیرساخت تأمین شبکه پایدار برق را انجام دهد تا پوشش را بتوانیم برقرار کنیم.

سعدی با بیان اینکه در صورت تأمین زیرساخت برق در محور طرود عملیات احداث دو سایت آغاز خواهد شد، اعلام داشت: با احداث این دو سایت مشکل پوشش سیگنال مخابراتی در منطقه رفع خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در چهار نقطه اولویت‌دار محور طرود که مقرر به نصب دوربین ترافیکی شده‌است مشکل حادی در پوشش سیگنال وجود ندارد و سریعاً در راستای اتصال تصاویر اقدام خواهیم کرد، گفت: تمامی مشکلات محور طرود در حوزه پوشش انتن دهی به مسئولان بالادست اطلاع داده‌شده است.

تصادف , استانداری سمنان ,

غم از دست دادن عزیز سخت و جان‌فرسا است این درد شاید تا آخرین لحظه زندگی برای یک پدر، یک مادر، یک همسر، یک برادر و خواهر دردناکتر باشد، چرا که همیشه این درد همراه آنها است؛ اما ورای این درد بی‌پایان خسارت‌های هنگفتی است که کشور بر اثر جان باختن هر شهروند ایرانی در این جاده آن را متحمل می‌شود؛ اما پیشرفت کند پروژه ارتقای محور شاهرود-طرود بیانگر آن است که مسئولان حوزه راه در استان سمنان هنوز ان را آنچنان که باید جدی نگرفته‌اند.

البته در همه 18 ماه گذشته که با تصادف هولناک یک دستگاه سواری پیکان با تریلی و جان باخات همه پنج سرنشین خودروی سواری در جاده طرود آغاز شد، “حرف درمانی” مهم‌ترین اتفاقی بود که درباره این جاده افتاده است و آمار نگران کننده تعداد کشته‌ها در این محور نشان می‌دهد که تلاش بیشتری از سوی مسئولان امر لازم است تا این دومینوی ترسناک به پایان برسد.

گزارش از لیلا نیرنگی

انتهای پیام/363/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − یک =

دکمه بازگشت به بالا