Get News Fast

 

تحول‌آفرینی؛ ضرورتی که مدیران مدارس باید به دنبال آن باشند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به نقش موثر مدیران گفت: تحول آفرینی باید هدف اصلی تمام مدیران باشد و از هرگونه رکود و روزمرگی پرهیز شود؛ تحول با مطالعه، کسب دانش، بررسی تجارب گذشته، توجه به نیازها، نظرسنجی‌ها و پذیرفتن انتقادات حاصل می‌شود.

به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید امیر شوشتری در دیدار با مدیران دوره‌های تحصیلی متوسطه خراسان رضوی گفت: امانت داری و در نظر گرفتن صداقت و درستی و رعایت این اصول در عمل به وظایف و مسئولیت ها و همچنین توجه کامل به قوانین و دستورالعمل ها از لازمه های اولیه مدیران مدارس در آموزش و پرورش است.

وی افزود: مدیران مدارس پایه های اصلی تعلیم و تربیت و کانون ثقل نظام آموزشی است و تحقق تمام اهداف و برنامه ریزی ها در حوزهای مختلف آموزشی، پرورشی و تربیتی در نقش مدیر تعریف می‌شود و مدیر مدرسه است که می‌تواند مدرسه را به سوی اهداف عالیه و تراز هدایت کند، پایبندی به قوانین در شرایط محیطی مختلف و متناسب با اقتضائات و تطبیق آنها باهم و دستیابی به راهبردهای مفید و موثر به جهت پیشبرد اهداف تعیین شده، هنر و مهارت مدیران مدارس است.

شوشتری ادامه داد: استفاده از تجارب موفق قبلی، تبادل نظر و اطلاعات و برقراری ارتباط و تعامل با مدیران موفق در دیگر مدارس بسیار می‌تواند در یافتن راه حل ها و برطرف کردن بسیاری از مشکلات که مشترکا در بیشتر مدارس وجود دارد موثر و کارساز واقع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افرود: تحول آفرینی باید هدف اصلی تمام مدیران باشد و از هرگونه رکود و روزمرگی باید پرهیز کرد، تحول با مطالعه، کسب دانش، بررسی تجارب گذشته، توجه به نیازها، نظرسنجی ها و پذیرفتن انتقادات حاصل می‌شود و تجربه، دانش، ابتکار عمل و نوآوری مبنای عمل و تصمیم‌گیری است.

وی گفت: از موثرترین راه های مدیریت که حائز اهمیت است تکریم همکاران و معلمان، دانش آموزان و اولیاست که به همگرایی و ایجاد فضایی مطبوع در مدرسه می‌انجامد.

شوشتری گفت: توجه به برپایی نماز جماعت دانش آموزی در مدارس که بیشترین تاثیر را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد و تلاش در اجرای طرح های پرورشی و تربیتی به کامل ترین شکل خود از وظایف مهم مدیران مدارس است و اولویت های امروز مدارس ما پس از برپایی نماز، مهارت آموزی با هدف هر دانش آموز یک مهارت و نیز اجراسازی سندتحول بنیادین و دستیابی به مدارس تراز است.

انتهای پیام/282

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا