تحول نظام تعلیم و تربیت با باز مهندسی برنامه درسی

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی معاونین آموزش متوسطه در مشهد گفت: ارزیابی برنامه درسی در مدرسه یک ارزیابی دانش محور است، باز مهندسی برنامه درسی اساسی‌ترین کاری است که در تحول نظام تعلیم و تربیت باید انجام دهیم.
– اخبار استانها –

 به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد، علیرضا کاظمی امروز در گردهمایی معاونین آموزش متوسطه استان‌های سراسر کشور در مشهد، اظهار داشت: از بخش‌های حیاتی و راهبران اصلی سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت در استان‌ها، حوزه آموزش متوسطه اول و دوم هستند که تقریبا بیش از 50 درصد دانش‌آموزان را  پوشش می‌دهند.

وی افزود: لازمه رسیدن به موفقیت، رسیدن به درک مشترک مسائل آموزش و پرورش است که بتوانیم آن را در فضای عمومی کشور ایجاد کنیم و این امر با نگاهی کلان و برنامه‌ریزی شده با یک تفکر راهبردی، دانش راهبردی و یک برنامه عملیاتی راهبردی باید در کشور قالب شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حجم و محتوای کتاب‌های درسی که همه آن در دانش خلاصه شده است، گفت: یکی از بخش‌های مهم تعلیم و تربیت صبحگاه مدارس است، میدان برنامه درسی را باید از کلاس درس خارج کنیم و به محیط مدرسه، محیط پیرامونی مدرسه و شهر هدایت کنیم.

کاظمی تصریح کرد: ارزیابی برنامه درسی ما در مدرسه یک ارزیابی دانش محور است، بازمهندسی برنامه درسی اساسی‌ترین کاری است که در تحول نظام تعلیم و تربیت باید انجام دهیم.

وی ادامه داد: مهمترین ریل‌گذاری بعدی، معماری نظام تعلیم و تربیت است که ساختار مقاطع آموزشی را باید مطابق با نیازهای عمومی جامعه طراحی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در نگاه کلان راهبردی، نظام مسائل آموزش و پرورش را در سه بخش اولویت‌های آنی، فوری و اساسی در نظر گرفته‌ایم و در همین راستا تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم و انجام خواهیم داد تا جایگاه آموزش و پرورش ارتقا پیدا کند.

کاظمی افزود: چهارده برنامه کلان مسئله آموزش و پرورش از هوش مصنوعی، ارتقاء کیفیت آموزشی، عدالت آموزشی، تحول در برنامه درسی، تقویت دانشگاه فرهنگیان، توسعه فعالیت های پرورشی و فرهنگی تا توسعه مهارت‌آموزی و افزایش ضریب پوشش پیش‌دبستانی‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی افزود: در برنامه درسی نیز دغدغه و پیگیری ما تقویت فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وزیر آموزش و پرورش تغییر الگو در نظام مسائل آموزش و پرورش را مهم دانست و افزود: امروز ما دو برنامه را با ریاست جمهوری پیگیری می‌کنیم؛ یک تحول در نظام یاددهی و یادگیری با هدف ارتقای کیفیت آموزشی مدارس دولتی کشور و دوم توسعه عدالت با نگاه محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی است.

انتهای پیام/282/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا