قم رتبه نخست تصادفات رانندگی ایران را دارد

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: شهر قم بر اساس سالنامه آماری مرکز ملی آمار در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیشترین تصادفات به نسبت جمعیت را در مقایسه با سایر شهرها به خود اختصاص داده است.
– اخبار استانها –

حامد خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم با بیان اینکه در ترافیک یک مثلثی وجود دارد که یک ضلع آن فرهنگ ترافیک، یک بحث اعمال قانون و بحث نیز زیرساخت است، اظهار کرد: اگر تمام بخش‌ها به صورت متوازن پیش برود، می‌توان امیدوار بود که تصادفات نیز کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری مجبور به نصب سرعت‌کاه است و اگر این کار را نکند تصادفات نیز بیشتر می‌شود، افزود: براساس سالنامه آماری مرکز ملی آمار، شهر قم در سال‌های 1401 و 1402 بیشترین تصادفات را به نسبت جمعیت شهر قم و در مقایسه با سایر شهرهای کشور در اختیار داشت.

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تراکم جمعیتی زیاد و محورهای ترافیکی محدود است، ایجاد سرعت کاه ضروری است و اگر این سرعت‌کاه‌ها نباشد تصادفات به سمت فوتی بیشتر می‌شود، به عنوان نمونه در بلوار الغدیر ایجاد سرعت‌کاه موجب کاهش حضور کامیون‌ها و خودروهای سنگین شده است.

خسروی با اشاره به اینکه سرعت‌کاه به کاهش سرعت حتی به صورت موقت نیز کمک می‌کند، تصریح کرد: طبق آئین‌نامه‌های جدید استفاده از سرعت‌کاه قابل قبول نیست و روی تقاطع همسطح در فاصله 500 متر تاکید شده، اما شرایط به نحوی است که در حال حاضر نمی‌توان در هر 500 متر یک تقاطع ایجاد کرد و شهرداری ناچار به ایجاد سرعت‌کاه است.

وی با اشاره به اینکه اگر کاهش تصادفات و ایمن‌سازی معابر به مطالبه عمومی تبدیل شود می‌توان اقدامات بیشتری انجام داد گفت: بیشترین تقاضای ایجاد تقاطع چراغ‌دار در مناطق دو و شش شهر قم روی داده که این کار موجب کاهش تصادفات شده است.

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا