پزشکیان 15 جلسه اختصاصی برای آموزش و پرورش وقت گذاشت

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دکتر پزشکیان تا کنون ۱۵ جلسه اختصاصی برای آموزش و پرورش وقت گذاشته است، اعلام کرد: دولت چهاردهم به جد به صورت عملی پیگیر مسائل است.
– اخبار استانها –

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا کاظمی در شورای آموزش و پرورش استان همدان که با حضور وزیر کشور و مدیران استانی برگزار شد اظهار داشت: آرزوی تمام وزرای آموزش و پرورش این است که روزی رئیس جمهوری انتصاب شود که دغدغه اش آموزش و پرورش باشد.

وی تصریح کرد: بزرگترین مسئله آموزش و پرورش این است که کوچک انگاری می‌شود. دیگر کشور ها نیز از مسیر آموزش و پرورش به توسعه دست یافتند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دکتر پزشکیان تا کنون 15 جلسه اختصاصی برای آموزش و پرورش وقت گذاشته است، اعلام کرد: دولت چهاردهم به جد به صورت عملی پیگیر مسائل است.

کاظمی با بیان اینکه توسعه عدالت آموزشی را در دو مسیر پیگیری می‌کنیم، مطرح کرد: مسیر اول محرومیت زدایی است. نقشه استانی و منطقه ای را داریم. آمار مدارس کانکسی، سنگی، نیمه تمام و غیره را داریم.

وی دومین مسیر را تشریح کرد: راه حل اینکه چگونه می‌توان بدون منابع دولتی و بدون استفاده از ظرفیت های دولتی این کار را ادامه دهیم.موضوع بعد توسعه عدالت آموزشی با رویکرد ارتقاء کیفیت آموزشی مدارس دولتی است.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: برای این مسئله الگو و مدل طراحی کردیم و محور اول توانمندسازی معلمان است. شبکه راهبری طراحی و تولید کردیم تا کیفیت بخشی را راهبری کنیم. تحول در روش های تدریس و چیدمان کلاس‌ها باید اتفاق بیافتد.حتما اتفاق متفاوتی در این دوره و دولت خواهد افتاد.

مدارس کانکسی و سنگی جمع‌آوری می‌شود

‌ مجید عبداللهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در شورای آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه مدارس کانکسی و سنگی جمع‌آوری می‌شوند اظهار داشت: یکی از دستورات جدی کشور عدالت در فضا است.

وی با تشریح اقدامات انجام شده و برگزاری جلسات توسط رئیس جمهور افزود: مفهوم عدالت یک مفهوم فراگیر بود اما آنچه در آموزش و پرورش برش خورد کیفیت بخشی به فضا و محتوا بود.

معاون فنی و نظارت نوسازی مدارس کشور با تاکید بر لزوم آشنایی و شناخت درست از فضاهای آموزشی کشور و استخراج نظام مسائل این حوزه گفت: در حال حاضر یک زیر دستی کاملا مشخص برای فعالیت آموزش و پرورش در دسترس قرار گرفته و نظام مسائل آن مشخص شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت وزارت کشور ظرفیت بسیار بزرگی است و مشارکت مردم عنصر کلیدی در این عرصه است و تمام پروژه هایی که در این فضا تعریف می‌شود در این مسیر دنبال خواهد شد.

عبداللهی گفت: به جز نظام مسائل که در سطح ملی بر آن تمرکز شده است، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و بسیج منابع کشور و جهت گیری برای انجام این کار دیگر اقدام مد نظر است که باید مورد توجه باشد. همچنین باید از ظرفیت خود آموزش و پرورش برای در کنار هم قرار گرفتن منابع و رفع مشکلات استفاده شود.

انتهای پیام/.

 

© خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا