سرانه فضای آموزشی در تمام مناطق کرمانشاه یکسان شود

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش‌ گفت: سرانه فضای آموزشی باید در تمام نقاط استان یکسان باشد که عدالت آموزشی برقرار شود.

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ضرغام پرنیان در آیین گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش استان که امروز در استانداری برگزار شد اظهار کرد: شهرستان‌های مختلف باید به صورت یکسان از فضاهای آموزشی برخوردار شوند و استانداری می‌تواند در صورت لزوم به این موضوع ورود کند.

وی عنوان کرد: چنانچه فضای آموزشی در برخی شهرستان‌ها به صورت پلکانی و در برخی به صورت قطره‌ای افزایش یابد عین بی‌عدالتی است.

استاندار کرمانشاه گفت: در صورت لزوم روند توسعه در شهرستان‌های دیگر باید متوقف شود که شهرستان‌های کم برخوردار با آن‌ها یکسان و عدالت برقرار شود و این موضوع در برنامه‌ریزی 1404 باید ویرایش شود.

حبیبی بیان کرد: نظام تعلیم و تربیت در استان کرمانشاه با وفاق و همدلی در حال پیشرفت است.

وی عنوان کرد: نظام تعلیم و تربیت محور توسعه و پیشرفت کشورها است و به هر میزان به آن توجه شود نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و این یک شاخصه مهم برای تمام کشورهای پیشرفته و در حال توسعه است.

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش‌ گفت: در نظام جمهوری اسلامی خدمات بزرگی در راستای تعلیم و تربیت انجام شده اما با انتظارات مقام معظم رهبری هنوز فاصله وجود دارد و باید با سند تحول بنیادین جبران شود.

پرنیان افزود: سند تحول بنیادین که در دولت یازدهم تصویب شد نقشه راهی برای اقدامات آینده است و در دولت چهاردهم نیز روی آن تمرکز شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از هشت سال جنگ دو رئیس جمهور به نظام تعلیم و تربیت نگاه ویژه داشتند بیان کرد: نخستین رئیس جمهور، شهید رئیسی بود که سند تحول بنیادین در دولت ایشان مصوب و اجرا شد. 

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش‌ گفت: اقدام دیگر شهید رئیسی اجرای طرح رتبه‌بندی بود که در دولت چهاردهم نیز در حال ویرایش است؛ بنابراین رئیس جمهور پزشکیان دومین رئیس جمهوری است که به نظام تعلیم و تربیت به صورت ویژه توجه داشته است.

پرنیان با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها موظف به حمایت از نظام تعلیم و تربیت هستند زیرا برای مردم است افزود: بودجه دولتی در جمع‌آوری مدارس کانکسی و سنگی نقش ندارد و استانداران باید از تمام امکانات لجستیکی خود استفاده کنند.

وی بیان کرد: برای جمع‌آوری این مدارس کارخانه‌ها در راستی مسئولیت اجتماعی، خیران و سازمان‌های مردم نهاد باید همکاری کنند و گفتمان عمومی برای نظام تعلیم و تربیت ایجاد شود.

انتهای پیام/ 

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + ده =

دکمه بازگشت به بالا