جمع‌آوری 129 مدرسه کانکسی و سنگی کرمانشاه تا شهریور 1404

استاندار کرمانشاه گفت: ۱۰۷ مدیریت کانکسی و ۲۲ مدرسه سنگی در استان کرمانشاه وجود دارد که باید تا شهریور سال آینده جمع‌آوری شوند.

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، منوچهر حبیبی در آیین گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سرانه فضاهای آموزشی باید سالانه افزایش یابد اظهار کرد: مدارس سنگی و کانکسی در استان باید جمع‌آوری و در این راستا از ظرفیت خیران و سایر دستگاه‌ها استفاده شود.

وی افزود: 107 مدرسه کانکسی و 22 مدرسه سنگی در استان وجود دارد که تا پایان شهریور برای جمع‌آوری آن‌ها فرصت داریم. 

استاندار کرمانشاه گفت: در تقسیم‌بندی قدرت، قدرت به سه شکل زور، مال و ثروت و علم و آگاهی تقسیم شده است و دسته سوم می‌تواند زور و ثروت را چند برابر کند.  

حبیبی با اشاره به اینکه لازمه توسعه و پیشرفت قدرت از نوع سوم است عنوان کرد: کشورها و جوامعی که به علم، دانش و دانایی اهمیت داده‌اند از نظر اقتصادی و سایر حوزه‌ها جایگاه بالایی دارند.

وی گفت: چنانچه بخواهیم توسعه یافته و دانایی محور باشیم باید به جایگاه علم و دانش اهمیت دهیم و راهی جز این وجود ندارد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه جامعه دانا محور همیشه برنده است و این یک اصل قطعی است افزود: نخستین و مهمترین متولی دانایی آموزش و پرورش است و مسئولیت و رسالت خطیری بر عهده این نهاد قرار دارد.

حبیبی با بیان اینکه جامعه توسعه یافته یا برعکس جامعه دارای نقص هر دو نتیجه آموزش و پرورش است بیان کرد: آموزش و پرورش از نظر تعداد نیروی انسانی و اثرگذاری بزرگترین نهاد اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه قلب تپنده جامعه آموزش و پرورش است و چنانچه سالم باشد خیلی روان به مسیر خود ادامه می‌دهد گفت: معلمان معمار جامعه‌ای هستند که فردا ساخته می‌شود و نتیجه در کمتر از یک دهه آینده مشخص می‌شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه توسعه یافته نیازمند آموزش و پرورش قوی است افزود: در استان کرمانشاه نه تنها مراکز آموزشی بلکه حوزه‌های پرورشی و تربیتی نیز باید مورد توجه باشند. 

حبیبی گفت: شورای آموزش و پرورش رسالت سنگینی بر عهده دارد که باید با برنامه‌ریزی دقیق و اولویت دادن به آن، اقدامات و وظایف خود را انجام دهد. 

وی با بیان اینکه جایگاه علمی استان باید تقویت شود و وظیفه شورای آموزش و پرورش تقویت این جایگاه است افزود: جایگاه علمی و پذیرش در کنکور دانش‌آموزان کرمانشاهی باید بهتر شود در غیر این صورت ما باید پاسخگو باشیم.  

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تبعیض آموزشی در مدارس باید کمرنگ شود و به صفر برسد بیان کرد: نقش انجمن اولیا و مربیان در مدارس پررنگ و ارتباط بین والدین و مدارس تقویت شود.

تقویت مهارت آموزی بین دانش‌آموزان از دیگر موضوعاتی بود که استاندار کرمانشاه بر آن تأکید کرد. 

انتهای پیام/ 

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا