اتمام طرح اولیه "نظام فرهنگ و تبلیغ" حوزه‌های علمیه خواهران

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران از اتمام طراحی پیش نویس نظام فرهنگ و تبلیغ خبر داد.
– اخبار استانها –

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام رجبی از اتمام طراحی پیش نویس نظام فرهنگ و تبلیغ خبر داد و اظهار کرد: در راستای راهبرد شماره یک برنامه پنج ساله معاونت فرهنگی تبلیغی (بهسازی نظام فرهنگ و تبلیغ) با هدف ارتقای کمی و کیفی زیرساخت‌ها، «تدوین و طراحی نظام فرهنگ و تبلیغ » در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: حوزه های علمیه خواهران، نهادی است متعالی و پیشرو در ارائه جامع و متقن اسلام ناب محمدی در سطح ملی و فراملی، که در فهم، تبیین، تبلیغ و ترویج دین، فرهنگ و اندیشه اسلامی در عرصه زن و خانواده و نقش آفرینی در اعتلای نظام اسلامی، محور است.

وی افزود: طراحی نظام فرهنگ و تبلیغ به منظور تقویت متناسب ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ، ارزش‌ها و معارف ناب اسلام در تمامی سطوح و عرصه‌ها؛ به منظور تحقق چشم انداز و اهداف کلان اسناد راهبردی، در دستور کار قرار گرفته است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: پیش نویس این سند بر اساس مصوبه 175 شورای سیاستگذاری و اسناد راهبری نظام فرهنگ و تبلیغ تنظیم شده است.

وی مطرح کرد: نظام فرهنگ و تبلیغ بر اساس اسناد راهبری با هدفِ فرهنگ‌سازی و ترویج آموزه‌های قرآن و سنت نبوی و اهل البیت؛ صیانت عالمانه، هوشمندانه و روشمند از اسلام ناب محمدی در برابر شبهات، بدعت‌ها، خرافات و اندیشه‌های انحرافی به ویژه در حوزه مسائل زن و خانواده؛ پاسخگویی عالمانه و مؤثر به سؤالات و نیازهای دینی جامعه مخاطب؛ تعمیق و درونی‌سازی اعتقادات، اخلاق و سنت‌های اسلام ناب محمدی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در جامعه مخاطب؛ ارائه تصویری جامع و روشن از الگوی زن مسلمان و تحقق سبک زندگی اسلامی و تمدن نوین اسلامی طراحی و تدوین شده است.

گفتنی است، پس از ابلاغ آیین نامه تدوین نظامات، کارگروه تخصصی طراحی نظام فرهنگ و تبلیغ در اواسط سال 1402 تشکیل شد.

این کارگروه با محوریت معاونت فرهنگی و با حضور افراد مرتبط و کارشناسان امر تبلیغ برگزار و پیش نویس تمامی مراحل مرتبط با فرآیند طراحی نظام فرهنگ و تبلیغ در اداره مطالعات فرهنگی تهیه شد و در کارگروه طراحی نظام طی حدود 70 جلسه 2 ساعته مورد بحث و بررسی کارشناسی و تخصصی قرار گرفت.

پیش نویس طراحی نظام فرهنگ و تبلیغ در اواخر دی ماه به اتمام رسید و جهت فرآیند تصویب خواهی ارسال شد که مصوبات کارگروه شامل مواردی همچون تصویب موضوع نظام فرهنگ و تبلیغ؛ تصویب اولویت‌بندی جامعه هدف و مخاطبِ امر تبلیغ؛ تصویب مؤلفه های نظام فرهنگ و تبلیغ؛ سه ساحتی بودن نظام فرهنگ و تبلیغ؛ شبکهای دیدن ساحتها؛ تعیین ساحتهای نظام فرهنگ و تبلیغ از لحاظ محتوایی؛ تعیین ساحتهای نظام فرهنگ و تبلیغ از لحاظ روشی؛ تعیین ساحتهای نظام فرهنگ و تبلیغ از لحاظ محیطی؛ تعیین ضوابط کلی مؤلفه راهبری و برنامه‌ریزی فرهنگی تبلیغی؛ تعیین ضوابط کلی مؤلفه ساماندهی فردی و گروهی مبلغان است.

از دیگر مصوبات می توان به تعیین ضوابط کلی مؤلفه ارتقای و توانمندسازی علمی و مهارتی مبلغان؛ تعیین ضوابط کلی مؤلفه تعاملات، حمایت و پشتیبانی مبلغان؛ تعیین نقشهای نظام فرهنگ و تبلیغ؛ تعیین نقش‌آفرینان نظام فرهنگ و تبلیغ؛ تعیین ذی نفعان نظام فرهنگ و تبلیغ؛ تعیین ارتباطات و تعاملات درونی و بیرونی نظام فرهنگ و تبلیغ اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هفت =

دکمه بازگشت به بالا