استقبال دانشآموزان اصفهانی از جشن پیروزی انقلاب
دانشآموزان اصفهانی به استقبال جشن پیروزی انقلاب اسلامی رفتند. |
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، امروز دانشآموزان اصفهانی به استقبال جشن پیروزی انقلاب اسلامی رفتند.
دانشآموزان دهه نودی ایران را قوی میدیدند. آنها خود را وارث انقلاب اسلامی می دانستند و می گفتند کشور را به قله پیشرفت میرسانند. آنها تلاش را سرلوحه خود را قرار دادند و ایرانی بودن را افتخار می دانند.
محمدرضا نظریان؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در آیین نواختن گلبانگ انقلاب اظهار داشت: امام خمینی در 12 بهمن سال 1357 پس از سالها تبعید به میهن بازگشتند و ده روز بعد، انقلاب ما به پیروزی رسید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: اگر به سالهای قبل از انقلاب برگردیم و به تاریخ رجوع کنیم، متوجه خواهیم شد که کشور با مشکلات زیادی مواجه بود و بسیاری از انسانها در فقر زندگی میکردند، بسیاری از بچهها مدرسه نداشتند و مردم نمیتوانستند آزادانه برای کشورشان تصمیم بگیرند.
وی با بیان اینکه در چنین روزهایی امام خمینی مانند پدری مهربان، فریاد اعتراض را بلند کرد، بیان کرد: حکومت شاه، برای مقابله با جریان انقلاب، امام خمینی را از ایران تبعید کرد تا ایشان نتوانند با سخنان و کارهایشان مسیر آزادی را به مردم نشان دهند.
نظریان با اشاره به اینکه مردم، در شرایط تبعید نیز پیگیر سخنان و اعلامیههای امام خمینی بودند، ادامه داد: مردم ما در مسیر رسیدن به استقلال و آزادی، سختیهای زیادی را به جان خریدند و شهدای بزرگی را تقدیم کردند؛ 230 هزار شهید از جان خود گذشتند تا برای ما آسایش و امنیت را به ارمغان آوردند و از این میان، 24 هزار نفر از مردم غیور استان اصفهان هستند.
وی اضافه کرد: همه این اتفاقات، به این دلیل افتاد که شما دانشآموزان بتوانید برای خود آیندهای زیباتر بسازید و میهن ما را باشکوهتر کنید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خطاب به فرهنگیان گفت: آموزش و پرورش در پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی، نقشی اساسی و بنیادی دارد؛ چرا که آیندهسازان ایران سالهای مهمی از دوران کودکی و نوجوانی خود را در مدرسه میگذرانند و از معلمان خود بسیار تأثیر میپذیرند.
وی با بیان اینکه معلمان با منش و روش خود، هویت و شخصیت دانشآموزان را شکل میدهند و با هر کلمه یا حرکتشان، بذر رفتار یا پنداری را در وجود دانشآموز میکارند، تصریح کرد: دانشآموزان از معلمان و مدرسه خود یاد میگیرند که چرا مردم در سال 1357 علیه حکومت ستمشاهی انقلاب کردند و چرا علیرغم تمام فشارها و سختیها بر شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی اصرار داشتند.
نظریان خاطرنشان کرد: این مدرسه است که باید آیندهسازان ایران را آگاه و متعهد پرورش دهد تا دست بیگانگان از این آبوخاک کوتاه بماند و روزهای تلخ استبداد و استعمار در این مرزوبوم تکرار نشود.
وی ادامه داد: برای فرار از چنین خسارتهایی و انجام شایسته وظایف آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین که به منزله قانون اساسی آموزش و پرورش است، همچون چراغی ارزشمند، راهگشا و راهنمای ماست و وظایف ما را برای تربیت نسلی آگاه، متعالی و متعهد روشن کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه باید بکوشید تا دانشآموزان را در شش ساحت تربیتی به اوج شکوفایی برسانیم؛ چرا که انسان تراز انقلاب اسلامی، انسانی تکبعدی نیست اضافه کرد: دانشآموز ما باید در کنار روح سالم، جسم سالم داشته باشد و در کنار عقل معاش، از عقل معاد بهره بگیرد و به ایرانی بودن و مسلمان بودن خویش افتخار کند و قدر میراثفرهنگی و معنوی خویش را بداند تا بتواند با بهرهگیری از این عناصر، ارزشی ویژه بیافریند.
وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، امروزه در دورافتادهترین روستاها نیز معلمان مشغول تدریس و تربیت آیندهسازان کشور هستند، گفت: امروز وظیفه ما سنگینتر از گذشته است و باید بکوشیم تا هیچ استعدادی پرورش نیافته و ناشناخته باقی نماند.
نظریان افزایش تعداد دانشآموزان مدالآور در المپیادهای علمی و توسعه عدالت آموزشی و تربیتی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: افزایش قابلملاحظه درصد بهرهمندی از سواد عمومی، از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه آموزش است که مسیر را برای پیشرفت بیشتر تسهیل کرده است و انشاءالله، این مسیر با حرکت در راستای اهداف سند تحول بنیادین بیشازپیش پرثمر خواهد بود.
انتهای پیام/163
© | خبرگزاری تسنیم |