باید تلاش کرد تا ساختار مدیریت تغییر کند

معاون وزیر آموزش و پرورش، گفت: باید تلاش کرد تا ساختار مدیریت تغییر کند.

به گزارش تسنیم از اراک، حمیدرضا شیخ الاسلام عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به مشکلات گذشته در نظام آموزش و پرورش، اظهار داشت: بعد از انقلاب، در موارد مختلف از جمله کمبود فضاهای آموزشی و چالش‌های دیگر در حوزه تدریس و آموزش، مشکلات زیادی وجود داشت و اگر تحول و تغییر در برنامه‌های آموزشی و در توازن نیروی انسانی و فضای آموزشی ایجاد نشود، هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

وی افزود: یکی از نگرانی‌های عمده در مجموعه آموزش و پرورش، مسائل اشتباهات آموزشی، آسیب‌های اجتماعی و آینده‌نگری است. در حال حاضر 16 میلیون دانش‌آموز در نظام تعلیم و تربیت داریم و اگر تحولی در برنامه درسی، توازن نیروی انسانی، چینش دانش‌آموزی یا فضای آموزشی صورت نگیرد، هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یک ذهنیت فلسفی باید ویژگی‌هایی همچون جامعیت و تعمق داشته باشد و آموزش و پرورش باید در ابعاد گسترده‌ای بررسی شود تا بتوان چالش‌های موجود را شناسایی و برطرف کرد و باید در جابه‌جایی و بهبود وضعیت نیروی انسانی و فضای آموزشی گام‌های مؤثری برداشته شود تا بتوان به اهداف نظام آموزش و پرورش دست یافت.

شیخ الاسلام ادامه داد: امروز ممکن است در ذهن شما این سوال مطرح باشد که سیاست حاکم در دولت جدید و دوره کنونی مدیریت آموزش و پرورش چیست، تحول و تغییر آنی نیازمند جسارت، مقبولیت و توانمندی است. سال‌هاست که درگیر تغییرات در برنامه‌های آموزشی هستیم و شعار “هر دانش‌آموز یک مهارت باید بیاموزد” سال‌هاست که مطرح شده است.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار و مدیریت در آموزش و پرورش بیان کرد: ما ناهنجاری‌ها و آسیب‌هایی که شما معلمان در مدارس با آن روبه‌رو هستید، رصد می‌کنیم ضمن اینکه مهم است که انسان‌ها بر مبنای تفکر درست بار بیایند و هر روز باید یک قدم برای آموزش برداشت که این کار با دستان شما معلمان عزیز میسر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: از معلمان و مسئولان آموزش و پرورش درخواست داریم تا در راستای ارتقای وضعیت آموزش و پرورش، تلاش بیشتری داشته باشند چراکه ساختار آموزش و پرورش معلم است باید تلاش کرد تا ساختار مدیریت تغییر کند. مدیران امروز ما 70 درصد وقتشان را به مسائل روزمره می‌پردازند. 20 درصد به عمران و 10 درصد به امور راهی اختصاص دارد. این باید تغییر کند چرا که مدیریت، هنر دگرگون کردن عامل‌ها برای رسیدن به اهداف است.

شیخ الاسلام تصریح کرد: مدیریت به معنای آفرینش ارزش افزوده از منابع برای دستیابی به اهداف است. اگر مدیران و معلمان که کارشناسان اصلی تعلیم و تربیت کشور هستند، در کلاس‌ها فعال نباشند، هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد. مردم به ما اعتماد کرده‌اند و امروز آموزش و پرورش بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی کشور است پس نگذارید این سرمایه دچار بی‌اعتمادی شود.

انتهای پیام/711/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا