نظارت ویژه بر مدارس و مراکز آسیب‌پذیر البرز

استاندار البرز از تشکیل کارگروه‌های ویژه برای بررسی مشکلات مدارس، نظارت بر اماکن اطراف آن‌ها و حمایت از مراکز بهزیستی خبر داد و گفت: هدف از این اقدام، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای امنیت دانش‌آموزان است.

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرج، مجتبی عبداللهی امروز در هفتادمین جلسه قرارگاه اجتماعی استان البرز که با محوریت بررسی روند اجرای طرح «نماد» (نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان) در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تأکید بر اهمیت بررسی مشکلات اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان از تشکیل کارگروه‌های ویژه برای بررسی مشکلات مدارس، نظارت بر اماکن اطراف آن‌ها و حمایت از مراکز بهزیستی خبر داد.

وی هدف از این اقدام را کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای امنیت دانش‌آموزان دانست و مطرح کرد: این کارگروه‌ها باید به‌طور دقیق وضعیت مدارس را بررسی و تدابیر لازم را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان دانش‌آموزان اتخاذ کنند. کیوسک‌ها و دکه‌های اطراف مدارس و دانشگاه‌ها نیز باید تحت کنترل دقیق قرار گیرند تا از هرگونه فعالیت آسیب‌زا برای دانش‌آموزان و جوانان جلوگیری شود.

استاندار البرز با تأکید بر ضرورت آگاهی‌بخشی به نوجوانان و جوانان عنوان کرد: با همکاری نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر، محتواهای آموزشی ویژه‌ای برای افزایش آگاهی خانواده‌ها و دانش‌آموزان درباره آسیب‌های اجتماعی تهیه و منتشر خواهد شد. این اقدامات نقش مهمی در کاهش مشکلاتی مانند اعتیاد و خشونت در میان نسل جوان دارد.

عبداللهی همچنین بر اهمیت حمایت از مراکز نگهداری کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست تأکید کرد و با بیان اینکه مراکز بهزیستی مسئولیت سنگینی در قبال این کودکان دارند و لازم است توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود، از مدیران استان خواست با همکاری مستمر، از فعالیت این مراکز حمایت و امکانات لازم را برای بهبود شرایط آن‌ها فراهم کنند.

استاندار البرز در پایان خاطرنشان کرد: حوزه فعالیت بهزیستی بسیار گسترده است و همه مدیران استان باید در این زمینه مسئولیت‌پذیر باشند و با تمام توان برای بهبود وضعیت اجتماعی و حمایتی در استان تلاش کنند.

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا