رفع محرومیت، محور اصلی نهضت عدالت آموزشی است
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: رفع محرومیت از فضای آموزشی و تحول در فرایند یاددهی و یادگیری دو محور اصلی نهضت عدالت آموزشی هستند و بر روشهای فعال، گروهی و خلاقانه به عنوان سیاستهای کلیدی برای بهبود کیفیت آموزش تاکید می شود. |
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد، مصطفی آذرکیش ظهر امروز در نشست معاونین و کارشناسان مسئول آموزش متوسطه ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اصلاح روشهای تدریس بیش از پیش ضرورت دارد.
وی ضمن بررسی سیاستهای کلان وزارت آموزش و پرورش در راستای عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت نظام آموزشی کشور خاطرنشان کرد: توانمندسازی معلمان از طریق برنامههای توسعه حرفهای و بهرهگیری از فناوریهای نوین از جمله هوش مصنوعی، یکی از اهداف کلیدی این سند است.
آذرکیش بیان کرد: الگوی مدرسه تراز ابزاری برای ایجاد انسجام و افزایش کیفیت آموزشی و نظارت 360 درجه بر عملکرد مدارس و معلمان یکی از اولویتهای اجرایی مهم در آموزش و پرورش است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هدف برگزاری جشنوارهها و مسابقات علمی همچون جشنواره نوجوان خوارزمی، شناسایی استعدادهای دانشآموزی و ایجاد محیطی پویا و خلاق در مدارس است و تغییر در نظام امتحانات نهایی و جایگزینی آن با روشهای نوین ارزیابی از جمله گامهای مهم در تحول نظام آموزشی است.
وی با اشاره به پرداخت حقالتدریس معلمان همزمان با حقوق ماهانه، این اقدام را بیسابقه توصیف کرد و از پیگیریهای مداوم برای بهبود شرایط معلمان خبر داد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: برنامهریزی هدفمند و عملیاتی برای بهبود کیفیت آموزش و افزایش بهرهوری مدارس استان را مورد تأکید ما در آموزش و پرورش قرار دارد و با توجه به تحولات آینده مشاغل و نقش فناوریهای نوین، همگامسازی مدارس با هوش مصنوعی و ابزارهای دیجیتال ضروری است.
حسن عدالتجو افزود: یکی از راهکارهای مهم برای افزایش کارآمدی آموزشی برنامهریزی دقیق و سازماندهی جلسات تخصصی در استان است و روزهای مشخصی برای بررسی وضعیت مدارس نظری، فنی و حرفهای و کاردانش اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: کاهش نرخ ترک تحصیل و توسعه رشتههای فنیوحرفهای و کاردانش است و خراسان رضوی در شاخص پوشش تحصیلی نیاز اساسی به بهبود دارد و برای سال آینده، برنامهای ویژه جهت جلوگیری از ترک تحصیل دانشآموزان اجرا خواهد شد.
عدالتجو ضمن تاکید بر ایجاد امید و انگیزه در محیطهای آموزشی خاطرنشان کرد: تحول در نظام آموزشی نیازمند همدلی، همکاری و تغییر نگرش است و باید مدارس را به محیطهایی فعال، پویا و هدفمند تبدیل کنیم.
انتهای پیام/282
© | خبرگزاری تسنیم |