شناسایی بیش از 5200 تخلف صنفی در کرمانشاه

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از انجام  ۳۲۲۰۸ فقره بازرسی توسط سازمان صمت در کرمانشاه خبر داد و گفت: ۵۲۷۳ مورد از این آمار منجر به شناسایی تخلف و ارجاع به تعزیرات حکومتی شده است.

مسعود بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار کرد: در 11 ماهه گذشته 32 هزار و 208 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان صورت گرفته که از این تعداد 5273 مورد منجر به شناسایی تخلف شده و پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی در همین راستا، افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود 5885 شکایت کتبی و تلفنی ثبت شده و تمام این شکایات مورد پیگیری و بررسی قرار گرفته است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: هرگونه شکایتی که ثبت شود مورد بررسی قرار گرفته و اقدام مربوطه در زمینه مورد نظر صورت می‌گیرد و نتیجه این اقدام به شکایت کننده اطلاع داده می‌شود.

بیگلری در ادامه تصریح کرد: بازرسان ما با لباس شخصی و به صورت نامحسوس به پرونده‌های مربوطه رسیدگی می‌کنند، به همین دلیل مردم متوجه حضور آن‌ها نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه مردم از دو طریق می‌توانند اصالت کالایی که خریداری می‌کنند را پیگیری کنند، گفت: برای این اقدام باید شناسه‌ای که بر روی کالا درج شده به سر شماره #7777*4* پیامک شود و نوع، قیمت و مشخصات کالا برای اشخاص قابل مشاهده است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اضافه کرد: افراد می‌توانند نرم‌افزار سامانه جامع تجارت را نصب کنند و در آخر سامانه استعلام کالا، گارانتی و خدمات پس از فروش را مشاهده و مشخصات کالا را دریافت کنند و از این راه تشخیص تقلبی یا اصل بودن کالا امکان‌پذیر است.

بیگلری عنوان کرد: بخش خدمات شکایت محور است و همشهریان باید به سازمان بازرسی، بخش ستاد خبری مراجعه کرده و فرم شکایت پر کنند که شکایت مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و با متخلف برخورد شود. 

وی در پایان افزود: نرخنامه باید توسط فروشندگان در معرض دید خریداران قرار بگیرد، در غیر این صورت با شخص به علت عدم درج نرخنامه برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
دکمه بازگشت به بالا