شکایات مردمی از دستگاههای اجرایی در سامانه سجام ثبت میشود
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی، گفت: شکایات مردمی از دستگاههای اجرایی در سامانه سجام ثبت میشود. |
حجتالاسلام حسین یوسفی زورمی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: شهروندان میتوانند گزارشهای مربوط به عملکرد دستگاههای اجرایی مختلف را در سامانه سجام قوه قضائیه ثبت کنند. شکایات ثبت شده در این سامانه به سرعت مورد رسیدگی قرار گرفته و مسئولان قضایی به منظور بررسی موضوع در محل حاضر میشوند.
وی افزود: در روزهای اخیر گزارشهای متعددی از سوی شهروندان بجنوردی در خصوص وضعیت معابر شهری ارائه شده است. در پی این گزارشها رئیس کل دادگستری و شهردار مرکز استان با حضور در محل به بررسی این موضوعات پرداختند.
یوسفی تصریح کرد: دستگاه قضایی خود را مکلف و موظف به حل مشکلات و معضلات مردم میداند و تلاش میکند تا در اسرع وقت به تمام گزارشات مردمی رسیدگی شود.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی، افزود: این سامانه با هدف ایجاد ارتباط تعاملی از طریق گزارش جرم، فساد، آسیبها و تخلفات با هدف پیشگیری از وقوع جرایم و امکان مشارکت موثر جهت مبارزه با فساد برای کلیه اقشار مردم و سازمان های مردم نهاد و گروه های جهادی مطابق با دستورالعمل ابلاغی ریاست محترم قوه قضائیه در همه سطوح ملی و استانی قوه ایجاد شده است.
یوسفی با برشمردن ویژگیهای این سامانه تصریح کرد: تمام شهروندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدون اجبار به ثبت نام و با حفظ کامل محرمانگی به صورت 24 ساعته می توانند در سراسر کشور نسبت به ثبت گزارش در این سامانه اقدام نمایند. امکان ارسال گزارش در چهار سطح، 1- سوت زنی (امکان ارسال گزارش برای کلیه شهروندان به صورت کاملا گم نام و با دریافت کد پیگیری جهت دریافت نتیجه گزارش 2- دیدهبان انفرادی (ثبت نام در سامانه و ایجاد کارتابل مخصوص) 3- دیدهبان هستهبندی شده در هستههای عادی و تخصصی 4- هستههای ویژه سازمان های مردم نهاد و گروههای جهادی در این سامانه فراهم است.
وی گفت: این اقدام نشان از توجه ویژه قوه قضائیه به مطالبات مردمی و تلاش برای بهبود شرایط زندگی شهروندان دارد. سامانه سجام به عنوان یک پل ارتباطی مؤثر بین مردم و دستگاه قضایی، امکان پیگیری سریعتر مشکلات و ارائه گزارشها را فراهم کرده است.
انتهای پیام/311/
© | خبرگزاری تسنیم |