4 میلیون سفر روزانه با حمل‌ونقل عمومی در تبریز

رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: با وجود ۲۲۵ دستگاه اتوبوس فعال در حوزه حمل‌ونقل عمومی داخل شهری در تبریز، چهار میلیون سفر روزانه در تبریز اتفاق می‌افتد.

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، بیست‌وسومین جلسه کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز در ساختمان شورا برگزار شد.

احکام لایحه برنامه پنج‌ ساله دوم راهبردی – عملیاتی شهرداری تبریز در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در این جلسه بررسی شد.

روح‌الله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه گفت: سال 1403 باید سال اول برنامه پنج‌ ساله دوم راهبردی – عملیاتی شهرداری تبریز بود که باتوجه به وضعیت عمومی شورا، برای این موضوع آمادگی نبود و شورا رأی به تمدید برنامه پنج‌ ساله داد.

وی ادامه داد: باتوجه به تمدید شورای ششم فرصت تدوین و تصویب ایجاد شده است که برنامه 1405 بخشی از برنامه پنج‌ ساله دوم خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: مدیریت شهری تجربه برنامه پنج‌ ساله اول را داشت و نشان داد اگر مرحله تدوین و طراحی و اجرای برنامه پنج‌ ساله به‌درستی انجام شده و وحدت رویه باشد، می‌توان بهره خوبی از برنامه پنج‌ ساله گرفت.

رشیدی گفت: شهرداری بخش احکام را در قالب لایحه به شورا داده و شورا نیز این موضوع را به کمیسیون‌های تخصصی احاله کرده است و بر همین اساس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل در دو بخش مجزای عمرانی و ترافیک و حمل‌ونقل به این موضوع خواهد پرداخت.

وی همچنین درخصوص ظرفیت و قابلیت استفاده از حمل‌ونقل عمومی در شهر، گفت: عدم اعمال سیاست‌گذاری و فرهنگسازی استفاده بیشتر از حمل‌ونقل عمومی ناشی از این است که اتوبوس کافی در شهر وجود ندارد.

رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: با وجود 225 دستگاه اتوبوس فعال در حوزه حمل‌ونقل عمومی داخل شهری در تبریز، چهار میلیون سفر روزانه در تبریز اتفاق می‌افتد و باید به این مسئله‌ توجه داشته باشیم که افزایش تعداد ناوگان حمل‌ونقل عمومی چه تأثیری بر این روند خواهد داشت.

رشیدی همچنین بر بحث هوشمندسازی و حمل‌ونقل ترکیبی تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: نواقص خط یک مترو و احداث و تکمیل خط 2 باید مورد توجه باشد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز، تجربه اجرای خط یک باید الگویی برای دیگر خطوط باشد و اجرای پروژه خط 2 متروی تبریز در محدوده قره‌آغاج مشکلاتی برای شهروندان و اصناف ایجاد کرده و موجب گلایه شهروندان و ایجاد ترافیک در این محدوده شده است که راه‌حل شهرداری این است که اجرای پروژه طبقه فوقانی را به اتمام برساند و این پروژه را در طبقات تحتانی ادامه دهد.

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
دکمه بازگشت به بالا