توسعه آموزش‌های مجازی برای مبلغان در دوره «بهار بندگی»

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری دوره آموزشی «بهار بندگی» به‌صورت مجازی و آفلاین برای مبلغان اعزامی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۶۰۰۰ مبلغ در این دوره شرکت کرده‌اند تا مهارت‌های تبلیغی خود را ارتقا دهند.

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعید روستاآزاد در دیدار با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد محمدیان به تشریح برنامه‌های اعزام مبلغان در ماه مبارک رمضان سال جاری پرداخت و با اشاره به نشست‌های پیش از اعزام، اظهار داشت: به منظور ارتقای سطح علمی و مهارتی مبلغان، سلسله نشست‌های «طلیعه ماه رمضان» از 30 بهمن تا 2 اسفند ماه با حضور شخصیت‌های برجسته علمی و دینی همچون آیت‌الله فاضل لنکرانی و حجج اسلام قرائتی، فلاح‌زاده، زیبایی‌نژاد، قنبریان و کریم‌زاد برگزار شد.

وی افزود: این نشست‌ها به مباحث مختلفی همچون «رسالت مبلغان در عصر حاضر»، «تبلیغ قرآنی»، «احکام شرعی ماه رمضان»، «جنگ غرب علیه خانواده»، «الزامات مقاومت مردم‌پایه» و «کارگاه هوش مصنوعی و تبلیغ» اختصاص داشت. وی از استقبال خوب مبلغان از این نشست‌ها خبر داد و اظهار کرد: روزانه بیش از 800 نفر از مبلغان به صورت حضوری و حدود 1000 نفر به صورت مجازی از طریق شبکه‌های اجتماعی ایتا، تارنمای آپارات و هیئت آنلاین به این برنامه‌ها دسترسی داشتند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی همچنین از انتشار فصلنامه تبلیغی «ره توشه» خبر داد و گفت: این نشریه در سه بخش «فصلنامه ره توشه مبلغان»، «فصلنامه تبلیغ و خانواده» و «فصلنامه تبلیغ و تقریب» منتشر می‌شود و همچنین به صورت آنلاین در تارنمای بلاغ قابل مشاهده است.

وی در ادامه به صدور 13 هزار حکم تبلیغی برای مبلغان برادر و خواهر در قالب تبلیغ گروهی و فردی اشاره کرد و افزود: از این تعداد، بیش از 7300 حکم برای تبلیغ عمومی، 166 حکم برای مبلغان تخصصی و 200 حکم برای مبلغان نخبه صادر شده است.

روستاآزاد بر اهمیت آموزش ضمن تبلیغ تأکید کرد و گفت: در راستای افزایش سطح آگاهی علمی و مهارتی مبلغان، دوره آموزشی مجازی «بهار بندگی» برگزار شده که تاکنون بیش از 6000 مبلغ در آن شرکت کرده‌اند.

وی همچنین به ارزیابی مبلغان اعزامی اشاره کرد و گفت: برای بررسی فعالیت‌های تبلیغی و محیطی مبلغان، بیش از 1500 مبلغ از طریق تماس‌های تلفنی ارزیابی شدند. این ارزیابی شامل پرسش‌هایی درباره محیط تبلیغ، تأثیرگذاری فعالیت‌ها، حضور مردم و مشکلاتی بود که مبلغان در مسیر تبلیغ با آن مواجه هستند.

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
دکمه بازگشت به بالا