کاهش تراکم دانشآموزی در مدارس استان مرکزی در راه است
مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی از کاهش مدارس با تراکم بالای دانشآموز خبر داد و گفت: در حال حاضر سه شهر اراک، ساوه و دلیجان با کلاسهایی مواجه هستند که بیش از ۳۵ دانشآموز در هر کلاس دارند. |
جواد لنجابی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم از اراک، با تأکید بر تأثیر منفی این وضعیت بر کیفیت آموزش، اظهار داشت: برای رفع این مشکل برنامهریزیهایی انجام شده که بر اساس آن، تعداد مدارس با تراکم بالای دانشآموز در سال آینده کاهش خواهد یافت.
وی افزود: تأمین مدارس در پروژههای مسکن مهر و نهضت ملی در دستور کار قرار گرفته است که در جلسه اخیر قرارگاه مسکن، این مسئله به تصویب رسید و مراحل اجرایی آن آغاز شده است که در این زمینه، 169 پروژه با 830 کلاس درس تا پایان سال 1406 برنامهریزی شدهاند که قرار است در اختیار دانشآموزان قرار گیرند.
لنجابی تصریح کرد: در دو سال گذشته 37 مدرسه در استان جمعآوری شد که دو مدرسه دیگر به دلیل تخریبی بودن فضای مدرسه و مشکلات ساختاری با تدبیر استاندار و کمک خیرین، قرارداد شدهاند تا در مهرماه جایگزین مدارس مستحکم و بیمهای شوند، ضمن اینکه در استان مرکزی هیچ مدرسهای با ساختمانهای سنگی که مشکلات بهداشتی داشته باشد، وجود ندارد و با کمک مسئولین، وضعیت این مدارس به طور کامل حل شده است.
وی ادامه داد: سرانه فضای آموزشی در استان مرکزی 5.28 متر مربع است که با متوسط سرانه کشور فاصله زیادی ندارد، اما در شهرستانهایی مانند دلیجان و ساوه وضعیت بسیار مشکلساز است و در مقطع ابتدایی، سرانه فضای آموزشی در برخی مناطق استان به 0.98 متر مربع میرسد که معادل وضعیت استان سیستان و بلوچستان است، بنابراین باید تلاش کنیم که این مشکلات در آینده نزدیک برطرف شوند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی همچنین بر لزوم رسیدن سرانه فضای آموزشی به 6.1 متر مربع تأکید کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف، نیازمند 120 هزار متر مربع فضای آموزشی جدید هستیم ضمن اینکه مدارس، موظف به تأمین حداقل یک متر مربع فضای ورزشی به ازای هر دانشآموز هستند.
لنجابی اضافه کرد: جلسات منظم با حضور مسئولین ارشد استان از جمله استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش، فرمانده سپاه و شهرداران تشکیل شده است تا وضعیت فضای آموزشی استان مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای مناسب برای بهبود وضعیت مدارس در سطح استان اتخاذ شود.
انتهای پیام/711/
© | خبرگزاری تسنیم |