هوشمندسازی 60 تقاطع شهری در قم؛ ترافیک روان‌تر می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از هوشمندسازی ۶۰ تقاطع شهری خبر داد و گفت: این اقدام نقش مؤثری در بهبود جریان ترافیک و کاهش تصادفات شهری داشته است.
– اخبار استانها –

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، رضا خانه‌زاد یزدی امروز در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین اجاق‌نژاد، تولیت مسجد مقدس جمکران، گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته برای کاهش سوانح شهری و بهبود ایمنی معابر ارائه داد.

وی با اشاره به نتایج این اقدامات تصریح کرد:طی سال گذشته، میزان تصادفات خودرویی در سطح شهر 70 درصد و تصادفات منجر به فوت 28 درصد کاهش یافته است.

خانه‌زاد یزدی با بیان اینکه قم در کاهش تصادفات رتبه دوم کشور را کسب کرده است، افزود: تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات رانندگی در سال گذشته نسبت به مجموع سال‌های قبل، هفت برابر افزایش داشته که این امر تأثیر قابل‌توجهی در کاهش تصادفات، به‌ویژه در معابر پرتردد، داشته است.

وی همچنین به توسعه سیستم‌های هوشمند شهری اشاره کرد و گفت: تاکنون 60 تقاطع شهری در قم به فناوری‌های هوشمند مجهز شده‌اند. در همین راستا، با توجه به چالش‌های قطعی برق و ناترازی انرژی، تدابیری اتخاذ شده که این تقاطع‌ها بتوانند تا 6 ساعت پس از قطع برق همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد و گفت: در سال گذشته، 10 دستگاه اتوبوس دیزلی و 20 دستگاه اتوبوس برقی خریداری شده که در حال حاضر، پنج دستگاه از این اتوبوس‌های برقی در مسیر رینگ اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در حال خدمات‌رسانی هستند.

خانه‌زاد یزدی همچنین با اشاره به جوان بودن ناوگان اتوبوس‌رانی قم، تصریح کرد: میانگین عمر این ناوگان کمتر از سه سال است که قم را در رتبه نخست کشور از این نظر قرار داده است.

وی در پایان از بهره‌برداری 900 سلول پارکینگ جدید پیش از پایان سال گذشته خبر داد و گفت: این ظرفیت در اختیار زائران و شهروندان قرار گرفته است.

تماس‌های از دست رفته در سامانه 137 شهرداری قم به صفر رسید

مهدی کلانترزاده مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم نیز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر اجاق‌نژاد با اشاره به ساختار سازمانی شهرداری قم اظهار کرد: مجموعه شهرداری قم با 372 مأموریت، 6 معاونت، 8 منطقه و 15 سازمان و مدیریت‌های مختلفی که زیرمجموعه آن قرار دارند، فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 72 مدیر ارشد در این مجموعه تحت مدیریت دکتر سقائیان‌نژاد فعالیت دارند و یکی از مهم‌ترین ادارات این مجموعه، اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم است.

وی افزود: برای این اداره 8 محور کاری مشخص شده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تبلیغات محیطی است که در این زمینه تغییر چهره شهر قم در مناسبت‌ها در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم همچنین عملکرد سامانه 137 شهرداری قم مورد توجه قرارداد و اظهار داشت: این سامانه که وظیفه پاسخگویی به تماس‌های شهروندان را بر عهده دارد، روزانه حدود 400 هزار تماس را دریافت می‌کند و در حوزه اورژانس شهری و حتی اسکان زائرین دراین ایام نیز نقش دارد.

کلانترزاده اضافه کرد: در بازدید شهردار قم از این اداره تأکید شد که زبده‌ترین نیروها باید در سامانه 137 حضور داشته باشند تا تماس‌های از دست رفته به صفر برسد.

وی تصریح کرد: در گذشته این سامانه با 30 درصد تماس‌های از دست رفته مواجه بود اما با برنامه‌ریزی و جذب حداقل 11 نیروی متخصص مسلط به زبان‌های انگلیسی و عربی، این عدد به صفر کاهش یافت.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به نقش اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل در تبیین عملکرد شهرداری و ایجاد امید و نشاط در مردم گفت: سالانه حدود 5000 خبر در این حوزه تولید می‌شود و نقش دیگر قالب‌های رسانه‌ای برای تبیین عملکرد شهرداری قم و اطلاع‌رسانی دقیق به شهروندان نیز قابل توجه است.

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
دکمه بازگشت به بالا