آموزش نوآورانه اولویت اساسی امروز نظام آموزشی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، گفت: مسئله و آموزش نوآورانه از اولویت‌های اساسی امروز نظام آموزشی است و با استفاده بهینه از منابع انسانی شامل معلمان و دانش‌آموزان می‌توان شرایط آموزشی را بهبود داد.
– اخبار استانها –

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، حسنعلی اصغری صبح امروز در جلسه شورای معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین که در محل سالن جلسات شهید چگینی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: حل مسئله و آموزش نوآورانه از اولویت‌های اساسی امروز نظام آموزشی است و با استفاده بهینه از منابع انسانی شامل معلمان و دانش‌آموزان می‌توان شرایط آموزشی را بهبود داد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد انگیزه، تعلق خاطر و تبدیل مدارس به سازمان‌های یادگیرنده ادامه داد: این رویکردها در قالب مدیریت دانش و مشارکت خلاقانه اجرا می‌شوند تا نتایج موثرتری در نظام آموزشی حاصل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه بهره‌گیری از تجربه‌های زیسته معلمان و دانش‌آموزان برای حل مسائل واقعی از مهم‌ترین اولویت‌ها است، گفت: مدیریت دانش به عنوان یک راهکار علمی باید در مدارس استان قزوین اجرا شود تا دانش به شکلی نظام‌مند جست‌وجو، تولید و به‌کار گرفته شود.

اصغری افزود: با ایجاد انگیزه در کارکنان و فراهم‌سازی بستر مناسب برای خلق ایده‌های نوآورانه مدارس باید بتوانند به سازمان‌های یادگیرنده و تحول‌خواه تبدیل شوند، این اقدامات عملیاتی نه تنها کیفیت آموزشی را افزایش می‌دهد، بلکه به حل چالش‌های واقعی کمک می‌کند و آینده‌ای بهتر برای نظام آموزشی رقم خواهد زد.

وی بیان کرد: تحول‌آفرینی در آموزش و پرورش نیازمند ایجاد مدارس یادگیرنده است. در یک سازمان یادگیرنده افراد تجربیات خود را به‌راحتی به اشتراک گذاشته و از یکدیگر یاد می‌گیرند که این امر باعث رشد فردی و سازمانی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با ذکر اینکه به‌کارگیری دانش و تبدیل تجربیات به بسته‌های مشخص و کاربردی برای ارائه به دیگران یکی از نکات کلیدی برای پیشرفت است، گفت: در این حوزه تجاری‌سازی دانش و مهارت‌ها ضروری است. بنابراین کیفیت آموزش رشته‌های فنی و حرفه‌ای در هنرستان‌ها باید توسعه یابد تا دانش‌آموزان بتوانند با یادگیری مهارت‌های عملی و کاربردی به تولید و درآمدزایی دست پیدا کنند.

اصغری عنوان کرد: همچنین مستندسازی تجربیات و ایجاد بسترهایی برای افزایش مشارکت میان ذی‌نفعان از جمله دانش‌آموزان، معلمان، مدیران، اولیا و جامعه، می‌تواند زمینه‌ساز تحول‌آفرینی در مدارس باشد.

وی ادامه داد: تغییر و تحول در نگاه به آموزش و پرورش و شبکه‌سازی میان ذی‌نفعان از گام‌های اساسی برای پیشرفت سیستم آموزشی است و همکاری تیمی میان هنرستان‌ها، هنرآموزان و دانش‌آموزان نقش کلیدی در خلق ایده‌ها و تولید محصولات کاربردی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد: در نهایت هم مشارکت و تبادل تجربیات در گروه‌های کاری می‌تواند به تحقق اهداف آموزشی و فرهنگی و رشد مدارس کمک کند.

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
دکمه بازگشت به بالا