کیفیت در بیمارستان‌ها با عدد و رقم تشخیص داده می‌شود

مدیرکل نظارت و اعتبار سنجی امور درمان وزارت بهداشت و آموزش  پزشکی در رابطه با برگزاری دوره های  اعتبار سنجی گفت: کیفیت در بیمارستانها با عدد و رقم و کمیت با اعتبار بخشی نشان  داده می‌شود.
– اخبار استانها –

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد، جلال غفارزاده امروز در حاشیه برنامه کارگاه آموزشی رابطین بهبود کیفیت و ارز یابان داخلی  اعتبار بخشی مراکز استان خراسان که در  بیمارستان امام حسین علیه السلام مشهد برگزار شد اظهارداشت:  کیفیت در بیمارستانها  با عدد و رقم  کمیت با اعتبار بخشی نشان داده می شود، و نتیجه  اعتبار سنجی کارنامه و درجه بیمارستان است.

وی افزود:باید آموزش اعتبار بخشی نظارت و پایش  داده شود تا متضمن کیفیت بیمارستان ها باشد، بنا است در سال جدید اطلاع رسانی به مردم و گیرندگان خدمت صورت گیرد، چراکه مردم همان اندازه که به کیفیت خدمت در بیمارستان توجه دارند متوجه باشند آن بیمارستان چه درجه ای دارد، به عبارتی وقتی دنبال پزشک خوب هستیم چنین پزشکی در بیمارستان برتر متجلی می‌شود.

مدیرکل نظارت و اعتبار سنجی  امور درمان وزارت بهداشت عنوان کرد:  مجموعه بیمارستانهای سپاه به ویژه بیمارستان امام حسین علیه السلام در مشهد محدوده خدمتی آن بیش از محدوده جغرافیایی خود بیمارستان است و تلاش دارد مردم را قبل از بیمارستان ببیند، سرویس های مردم یاری بعد از بیمارستان ،همچنین پیگیر کارهای بیماران باشد ما بدنبال همین کیفیت ارائه خدمات  هستیم.

وی ادامه داد: کیفیت ارائه خدمات به این مفهوم است مردم تا آنجا که میشود بیمار نشوند، و در صورت بیماری مراجعه به بیمارستان پیگیری از سمت بیمارستان صورت گیرد تا بیمار دچار مشکل نشود.

غفاری‌زاده خاطرنشان کرد: در واقع این شیوه در استاندار اعتبار سنجی «مجموعه سلامت آفرین» دیده شده است، دوره های آموزشی گذاشته شده  چراکه در  زمینه مفهوم اعتبار بخشی مشکل وجود دارد خیلی ها با این مفهوم  آشنا نیستند، در نتیجه کسانیکه میخواهند خدمت دهند، ارزیابان، کارشناسان … ما یک  معیار اعتبار بخشی  داریم  که با آن می توانیم تا حد زیادی بگوییم کیفیت در این بیمارستان  با این عدد و درجه است.

مدیرکل نظارت و اعتبار سنجی  امور درمان وزارت بهداشت در خصوص اطلاع رسانی در  این زمینه نیز بیان کرد: باید این موضوع در کشور اطلاع رسانی شود، این کمیت است   هرچه  بیشتر کیفیت  آموزش  داده شود نظارت باشد مطمن باشیم کیفیتی که می‌خواهیم  در همه ساعات شبانه روز  در آن بیمارستان داده می شود  این کار ضمانت کیفیت خدمات در بیمارستانها است.

وی افزود: ما باید رضایت مندی بیماران و کسانی که ارائه خدمت می‌دهند را تامین کنیم که جزو مفاهیم اعتبار بخشی نیز است میتوانیم رضایت مندی گیرندگان خدمت را داشته باشیم.

غفاری‌زاده تصریح کرد: وقتی اعتبار سنجی انجام می‌شود کارنامه تمام بیمارستانها داده می‌شود در این کارنامه محورهای مختلفی وجود دارد از جمله  حقوق گیرنده خدمت عمدتا رضایت مندی گیرندگان خدمت است که عدد رقم  در هر بیمارستان وجود دارد استان کل کشور وجود دارد در حال حاضر این روند رو به افزایش است  مسمتر  نظارت می‌کنیم انتظار می‌رود تمام بیمارستان ها محورهای اعتباربخشیشان رو به افزایش باشد، از جمله درحقوق گیرندگان خدمت میانگین نمره بین صفر تا 10 و نهایتا بین صفر تا 100 در نظر بگیرید، معدل رضایت گیرندگان خدمت در کشور  حدود 60 درصد است.

انتهای پیام/282/.

 

© خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا