کارشناسان بهترین گزینه برای زیرگذر یا روگذر میدان مدرس همدان را بررسی کردند
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه اظهار نظرات زیرگذر یا روگذر باید یک جا تمام شود و یک تصمیم فنی و درست اتخاذ و اجرایی شود، گفت: نظر فنی نهایی مشاور طرح باید برای همه فصلالخطاب باشد. |
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، کمیسیون فنی عمرانی شورا شامگاه یکشنبه با موضوعات آخرین وضعیت پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح شهید مدرس، بررسی پیشنهادات شرکت سرمایهگذاری ایمنسازان مبتکر، احداث کنارگذر شهر، ارائه گزارش سازمان حمل و نقل بار و مسافر در خمورد تامین راننده اتوبوس و ارائه گزارش اقدامات و برنامههای آتی در خصوص اصلاح بافت مرکزی به ویژه پیادهراهها و سایت موزه میدان امام(ره)، برگزار شد.
مهدی حیدری در این جلسه در مورد احداث تقاطع شهید مدرس اظهار کرد: وضعیت موجود برای مردم، ساکنان و گردشگران آزار دهنده است و آنچه مورد اذعان همه طرفها بوده و وجه مشترک همه نظرات، انجام یک مداخله در این منطقه است.
وی بیان کرد: در ابلاغیه این طرح آمده است که شهرداری باید حداکثر در مدت 3 هفته تمام طرحهای مطالعاتی مربوط را در جلسه شورای همتا مطرح و نسبت به هماهنگی، اقناع و توجیه دستگاههای خدماترسان اقدام کند.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه برخی نظرات در این خصوص سلیقهای است، افزود: اظهار نظرات زیرگذر یا روگذر باید یک جا تمام شود و یک تصمیم فنی و درست اتخاذ و اجرایی شود.
وی با تأکید بر اینکه اصراری بر زیرگذر یا روگذر بودن تقاطع نداریم، تصریح کرد: نظر فنی نهایی مشاور طرح باید برای همه فصل الخطاب باشد ضمن اینکه شورا از سه سال پیش به جد پیگیر آغاز عملیات عمرانی محور تقاطع شهید مدرس و بلوار شهید رجایی بوده است.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان گفت: اصلاح هندسی رفیوژ بلوار شهید رجایی پیش نیاز آغاز عملیات عمرانی غیرهمسطحسازی تقاطع شهید مدرس بوده که آغاز شده است.
حیدری در بخش دیگر سخنانش با اشاره به خرید اتوبوسهای جدید، عنوان کرد: در اقدام بسیار تحسین برانگیز و بیسابقه، سال گذشته 40 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شد.
وی با اشاره به اینکه نیاز به جذب 80 راننده برای بکارگیری در اتوبوسهای جدید است، اظهار کرد: استاندار در جلسهای اظهار داشت این اقدام نیاز به مجوز استانداری ندارد و شهرداری باید راسا این مهم را به انجام رساند.
حیدری گفت: حدود 100 تاکسی و 40 دستگاه اتوبوس با حمایت شهرداری نوسازی شده و باید این اقدامات در یک رونمایی گسترده اطلاعرسانی شود.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در ادامه با بیان اینکه در کنار سرمایههای خرد و داخلی، سرمایهگذاری خارجی نیز یکی از موتورهای پیشران کشور است، افزود: بر استفاده از ظرفیتهای سرمایهگذاری تأکید داریم.
احداث زیرگذر در میدان شهید مدرس همدان مناسبتتر است
علی رضایی شامگاه یکشنبه در جلسه کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در مورد تقاطع غیرهمسطح شهید مدرس بحثهای فراوانی شده است، اظهار داشت: در ابتدا عزم شورای ششم بر ایجاد زیرگذر در این محدوده بود و شهردار نیز اعلام کرد تأمین منابع مالی این پروژه و جابهجایی تأسیسات را انجام میدهد.
وی با تأکید بر اینکه در بلندمدت و از منظر زیباییشناسی، زیستمحیطی و ملاحظات اجتماعی، احداث زیرگذر در میدان شهید مدرس بسیار مناسبت تر از ایجاد روگذر میباشد، اظهار داشت: تأمین مالی، جابجاییهای مورد نیاز تأسیسات و مدت زمان اجرای پروژه از مسائل مهم در اجرای این پروژه است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با یادآوری این مهم که تأمین مالی جابهجایی تأسیسات با وجود هزینه سنگین امکانپذیر بوده و البته رقم قابل توجهی برای شهرداری است، بیان کرد: مدت زمان اجرای پروژه نیز باید مدیریت شود و در صورت مدیریت این دو مسئله تأکید ما بر ایجاد زیرگذر است.
رضایی با اشاره به نظر مخالف فرماندار با ایجاد روگذر تقاطع شهید مدرس، بیان کرد: فرماندار با تأکید بر مباحث گردشگری و با نگاهی بلندمدت به احداث زیرگذر تأکید دارد و با نظر وی در این خصوص موافق هستم.
انتهای پیام/
© | خبرگزاری تسنیم |