5 هزار تخلف اضافه تناژ در مازندران
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران گفت: سامانههای هوشمند توزین در حال حرکت فروردینماه بیش از ۱۳۰ هزار تردد وسایل نقلیه باری را پایش کرده و ۵ هزار تخلف اضافه تناژ شناسایی شد. |
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از ساری، علی صادقی رئیس اداره مدیریت راهها اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مازندران اظهار کرد: در فروردین ماه امسال سامانههای هوشمند توزین در حال حرکت استان بیش از 130 هزار تردد از وسایل نقلیه باری را رصد و پایش کرده و قریب به 5 هزار تخلف اضافه تناژ بالای 10 درصد مجاز شناسایی شده است. این میزان معادل بیش از 3.8 درصد تردد وسایل نقلیه سنگین بوده که عدد قابل توجهی است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راهها و ابنیه آن اضافه بار وسایل نقلیه سنگین است لذا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینههای نگهداری آن دارد. اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مازندران کریدورهای اصلی حمل بار در استان را مجهز به سامانه هوشمند توزین در حال حرکت کرده است.
رئیس اداره مدیریت راهها اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مازندران مهمترین شاخصه سامانه توزین در حال حرکت WIM را کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف دانست که مزایایی، چون عدم اتلاف زمان، صرفه جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد.
وی گفت: این سامانه با استفاده از سنسورهای نصب شده در سطح جاده وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را به صورت هوشمند شناسایی کرده و اطلاعات آن را به صورت برخط به پاسگاه پلیس راه ارسال میکند. در مرحله بعد در باسکولهای ثابت پلیس راه وسیله نقلیه خاطی به طور دقیق وزن شده و نسبت به اعمال مقررات از جمله اعمال جریمه، تخلیه بار و معرفی راننده و شرکت متخلف به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ناوگان باری در این اداره کل اقدام میشود.
صادقی افزود: از دیگر مزایای استفاده از این تکنولوژی شناسایی تخلف سرعت وسایل نقلیه سنگین، شناسایی وسایل فاقد بار نامه و مجوز حمل بار و تشکیل پایگاه آماری جامع از حمل و نقل بار در استان جهت برنامه ریزی و مدیریت بر آن است.
انتهای پیام/
© | خبرگزاری تسنیم |