"مهارت‌آموزی" مسیر توانمندسازی دانش‌ آموزان با نیازهای ویژه

معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی در شکوفایی استعدادهای دانش‌ آموزان استثنایی گفت: مهارت‌ آموزی، مسیر توانمندسازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.
– اخبار استانها –

محمد جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در اراک اظهار داشت: مهارت‌آموزی یکی از موثرترین مسیرهای توانمند سازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است و ایجاد بسترهای حرفه‌ای برای این دانش‌آموزان، زمینه‌ساز ارتقای عزت‌نفس، کاهش وابستگی و دستیابی به استقلال اقتصادی در آینده خواهد بود و فرصت مناسبی برای تقویت اعتماد به نفس و ایجاد زمینه اشتغال این گروه از جامعه فراهم خواهد کرد.

 وی افزود: مسابقات مهارتی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و وزارت آموزش و پرورش، به‌صورت هماهنگ در سراسر کشور از اسفندماه 1403 آغاز شده است.

معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی اضافه کرد: این مسابقات با هدف شناسایی استعدادهای فنی دانش‌آموزان استثنایی و فراهم‌سازی مسیر حرفه‌آموزی برای آن‌ها طراحی شده که مراحل شهرستانی آن در شهرهای اراک، ساوه، خمین و زرندیه با مشارکت فعال مدارس استثنایی برگزار شد و در استان مرکزی نیز دانش آموزان در دو رشته «دوخت سرویس آشپزخانه» و «درودگری» با یکدیگر به رقابت پرداختند. 

جهانگیری تصریح کرد: در رشته درودگری، نماینده شهرستان اراک به‌دلیل نبود رقیب مستقیم، به مرحله کشوری راه یافت و در رشته «دوخت سرویس آشپزخانه»، مرحله استانی با حضور برگزیدگان شهرستان‌ها در آموزشگاه‌های «بهشت» و «ستایش» اراک برگزار شد که در پایان، دانش‌آموز منتخب اراک به‌عنوان نماینده استان مرکزی به مرحله نهایی اعزام شد.

معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی بیان کرد: مسابقات کشوری با حضور منتخبین استان‌ها در پایان اردیبهشت‌ ماه 1404 به میزبانی تهران برگزار خواهد شد و این رقابت‌ها بستری برای نمایش توانمندی‌های دانش‌آموزان و ارتقای انگیزه آنان برای ادامه مسیر حرفه‌آموزی و ورود به بازار کار خواهد بود.

انتهای پیام/711/

 

© خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا