تلنباری از محفوظات مشکلی را در آموزش و پرورش حل نمیکند
استاندار اردبیل، گفت: تلنبار شدن بخش عظیمی از محفوظات در نظام تعلیم و تربیت مشکلی را حل نمیکند و باید به سمت ارتقای مهارت و توانمندسازی نسل آینده حرکت کنیم. |
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مسعود امامی یگانه پیش از ظهر امروز در آیین زنگ سپاس معلم در مدرسه عفاف اردبیل، اظهار داشت: مسئله تعلیم و تربیت به ویژه توجه به معلمان و نیروی انسانی کارآمد در آموزش و پرورش مورد توجه و تاکید دولت چهاردهم و شخص رئیس جمهور است.
وی نیروی انسانی را سرمایه اصلی توسعه هر کشور دانست و افزود: در مسیر توسعه و پیشرفت کشورها، نیروی انسانی کارآمد، توانمند، با احساس مسئولیت فرهنگی و اجتماعی و کاربلد رکن اصلی و اساسی به شمار میرود.
استاندار اردبیل تصریح کرد: با تاکید شخص رئیس جمهور و حضور در جلسات شورای عالی آموزش و پرورش سعی بر این است تا مشکلات این حوزه یکی پس از دیگری رفع شده و در 2 بخش مدرسهسازی و ارتقای کیفیت آموزشی گامهای جدی برداشته شود.
امامی یگانه توسعه فضاهای آموزشی را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: در قالب تفاهمنامهای که با سازمان نوسازی مدارس و خیران به امضا رسیده، قرار است در سه سال آینده استان اردبیل در شاخص توسعه فضاهای آموزشی به متوسط کشوری دست پیدا کند.
وی ضرورت طراحی فضاهای آموزشی را متناسب با نیاز دانشآموزان و روحیه و روان آنها یادآور شد و خاطرنشان کرد: خیران نیز در این زمینه پای کار آمدند تا در یک همت همگانی بتوانیم با جلب مشارکتهای مردمی، توسعه فضاهای آموزشی را انجام داده و برای همیشه بساط مدارس سنگی و کانکسی در استان اردبیل برچیده شود.
استاندار اردبیل پرداخت مطالبات معلمان و توجه به معیشت آنها را به عنوان هدایتگران اصلی جامعه یادآور شد و اضافه کرد: باید جایگاه معلم برای همه مورد احترام و تکریم باشد و در حل دغدغهها و مشکلات معیشتی معلمان و جذب نیروی انسانی کارآمد تلاشی جدی انجام شود.
امامی یگانه بیان کرد: ارتقای کیفی آموزشی از دیگر دغدغههای دولت چهاردهم است که در این زمینه قرار شده بازنگری اساسی در محتوای آموزشی و تحصیلی دانشآموزان ایجاد شود.
وی در ادامه یادآور شد: تلنبار شدن بخشی از مطالب، سؤالات و برگزاری آزمونهای تستی استرس زیادی را به دانشآموزان و والدین وارد میکند و انتظار میرود از سمت محفوظات به سمت معلومات و ارتقای مهارت دانشآموزان در حوزههای زندگی فردی و اجتماعی حرکت کنیم.
استاندار اردبیل بیان کرد: باید نسلی را تربیت کنیم تا از هوش اجتماعی و فردی بسیار بالایی برخوردار بوده و منطبق بر علایق و سلایق در رشته تحصیلی مناسب و متناسب با نیاز بازار تحصیل کنند.
امامی یگانه تصریح کرد: متأسفانه برخی از رشتههای دانشگاهی ما کارآیی خود را از دست داده و نیازی در بازار کار به آنها نیست در حالی که در برخی دیگر از رشتهها حتی واحدهای تولیدی ما نیاز مبرم به چنین نیروی انسانی شاخص و کارآمد دارند.
وی گفت: با توجه و تمرکز در تمایلات فردی و علایق قوی دانشآموزان میتوان استعدادهای آنها را کشف کرده و هدایت تحصیلی را بر همین مبنا انجام داد.
استاندار اردبیل افزود: قرار نیست همه دانشآموزان در یک رشته خاص هدایت شده و تحصیل خود را انجام دهند بلکه بهتر است در رشتههای مختلف انسانی، ریاضی، تجربی و معارف تحصیل دانشآموزان به تناسب نیاز آنها و همچنین بازار کار موجود انجام شود.
امامی یگانه در ادامه خاطرنشان کرد: گفتار، منش و رفتار معلمان نیز در شکلگیری شخصیت دانشآموزان بسیار مهم است و انتظار میرود معلمان با ارتباط عمیق و صمیمی با دانشآموزان، آنها را در مسیر درست هدایت کرده و گشایشگر مشکلات آنها باشند.
وی مقام معلم را مقام ارزشمند و به عنوان معماران آینده کشور یاد کرد و ادامه داد: در عرصه تعلیم و تربیت به عنوان اصلیترین عنصر پیشرفت هر جامعه باید سلایق فردی کنار گذاشته شده و بر اساس نیاز جامعه شرایط بهتری را شاهد باشیم.
استاندار اردبیل ارتقای جایگاه استان را در همه شاخصها به ویژه شاخص کنکور یادآور شد و اضافه کرد: در این زمینه گامهای جدی برداشته شده و امیدواریم با افزایش کیفیت تحصیل دانشآموزان و بسترسازی عوامل مؤثر در این بخش بتوانیم به بهترین شاخص کنکور دست پیدا کنیم.
انتهای پیام/131/
© | خبرگزاری تسنیم |