پرداخت حقوق کارمندان با ارزیابی مردم
مدیر بازرسی سازمان امور استخدامی کشور از اجرای طرح فواد برای دریافت شکایات مردمی از ۱۶ اردیبهشت و ارزیابی و پرداخت حقوق با این ارزیابی ها خبر داد. |
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین کمال داوودی امروز در شورای اداری شهرستان قزوین در اقبالیه، اظهار داشت: سامانه فواد در راستای دریافت شکایات مردمی از نحوه کار کارکنان و مدیران در سطح کشور ایجاد شده است تا بتوانیم در کسب گزارشهای مردمی تسهیلگری کنیم.
وی افزود: سیستمهای موجود در عین گستردگی سبب نارضایتی مردمی میشود و لازم بود برای آن چارهاندیشی شود تا مشکلات احصا و برای رفع آن اقدام کنیم، البته سیستم اداری کشور با سابقه یکصد ساله و قوانین و مقررات و سیاستهای ابلاغی و برنامه توسعه ولی طبق رصدها 75 درصد مردم از خدمات سیستم اداری ناراضی هستند.
مدیر بازرسی سازمان امور استخدامی کشور تصریح کرد: چیزی در حدود 80 درصد شکایت های مردم به کیفیت خدمترسانی باز میگردد که لازم است در این زمینه با بروز کردن خدماترسانی بتوانیم دغدغه مردم را برطرف کنیم.
داوودی یادآور شد: فوریتهای اداری از مهمترین چالشهای این مسیر است و هفت سامانه موجود کارایی لازم را نداشته و در این خصوص سامانه فواد برای رفع خلأها ایجاد شد و اجرایی میشود تا با شفاف سازی قوانین، بیتوجهی به کرامت انسانی و نبود کارمند در محل خدمت و موکول کردن خدمت به روزهای آینده برطرف شود.
وی در تشریح این سامانه با اعلام اینکه سالانه بیش از 500 هزار شکایت از ادارات اعلام میشود، توضیح داد: با استفاده از بازوی «بله» سعی میشود تا این سامانه برخط نتیجه شکایت را به اطلاع مردم برساند به خصوص در حوزه بانکی که نیمی از شکایات مربوط به این بخش است.
مدیر بازرسی سازمان امور استخدامی کشور عنوان کرد: با دستور رئیس جمهور ارزیابی فواد در پرداخت حقوقها موثر خواهد بود و اطلاعرسانی قوانین و مقررات و فرآیندهای ارائه خدمات و شفافسازی در دستور کار است و پیامک هم به فرماندار و مدیران و نمایندگان ارسال میشود تا اصلاح نظام اداری پیگیری شده و به نتیجه برسد که برای نخستین بار از روز 16 اردیبهشت با حضور معاون رئیس جمهور اجرا و قزوین هم پایلوت خواهد بود.
انتهای پیام/
© | خبرگزاری تسنیم |