آموزش و پرورش در دولت چهاردهم به اولویت اول تبدیل شده است
مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهتمام ویژه دولت چهاردهم به حوزه تعلیم و تربیت گفت: آموزش و پرورش در این دولت، به جایگاه نخست در اولویتهای ملی ارتقا یافته است. |
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد سلیمی، مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش، ظهر امروز در همایش تجلیل از مقام معلم با اشاره به نگاه راهبردی دولت چهاردهم به آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از خواستههای همیشگی فرهنگیان این بود که آموزش و پرورش در رأس اولویتهای ملی قرار گیرد که خوشبختانه این مهم در دولت چهاردهم و با ریاست دکتر پزشکیان محقق شده است.
وی افزود: طبق آمار موجود، تاکنون حدود 27 جلسه با حضور مستقیم رئیسجمهور پیرامون مسائل آموزش و پرورش و بهویژه عدالت آموزشی برگزار شده است و این حجم از توجه نشان میدهد که آموزش و پرورش دیگر در حاشیه نیست، بلکه بهطور جدی در متن تصمیمسازیهای کلان کشور قرار دارد.
سلیمی با استناد به سخنان وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هیچ جلسهای در هیئت دولت برگزار نمیشود، مگر آنکه بخشی از آن به موضوعات آموزش و پرورش اختصاص یابد و این نشانگر جایگاه ویژهای است که این وزارتخانه در سیاست گذاریهای دولت پیدا کرده است و همانگونه که رئیس جمهور نگاه اولویتی به این حوزه دارد، استاندار مرکزی نیز آموزش و پرورش را یکی از دغدغههای اصلی خود میداند.
هوش مصنوعی؛ دستیار هوشمند معلمان در نظام آموزشی نوین
مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کاربردهای هوش مصنوعی در آموزش، این موضوع را یکی از محورهای مهم تحول در نظام آموزشی دانست و اظهار کرد: هوش مصنوعی امروز میتواند بهعنوان یک دستیار هوشمند و رایگان، نقش مؤثری در توانمندسازی معلمان، بهبود روشهای آموزشی و تسریع فرایند یادگیری ایفا کند.
وی افزود: کاربرد این فناوری در آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است و باید تصمیم بگیریم که تنها نظارهگر تحولات جهانی باشیم یا نقش فعال در آن ایفا کنیم. هوش مصنوعی این امکان را فراهم کرده تا معلمان و مدیران با کمترین هزینه، بیشترین بهرهوری را در فرآیند یاددهی و یادگیری تجربه کنند.
انتهای پیام/711/
© | خبرگزاری تسنیم |