رسانه‌ها پیشران توسعه گردشگری و اشتغال نهاوند هستند

مسئول بسیج رسانه استان همدان بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای توسعه گردشگری و اشتغال‌زایی در نهاوند تأکید کرد و گفت: این شهر با طبیعت بکر و جاذبه‌های منحصربه‌فردش نیازمند معرفی گسترده است.
– اخبار استانها –

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از نهاوند، حمید پورحسینی، مسئول بسیج رسانه استان همدان، در نخستین همایش فصلی مدیران بسیج رسانه و فضای مجازی استان که به میزبانی شهرستان نهاوند در سراب فارسبان برگزار شد، افزود: بسیج رسانه در تمامی عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و اشتغال‌زایی در کنار مردم و مسئولان دلسوز است و از همه رسانه‌های متعهد به مردم و انقلاب می‌خواهد در این زمینه‌ها مشارکت فعال داشته باشند.  

وی افزود: امروز از مدیران بسیج رسانه انتظار داریم با هماهنگی میان تشکل‌های خبری و اطلاع‌رسانی شفاف، به دنبال ایجاد ظرفیت‌های رسانه‌ای در حوزه گردشگری و اشتغال‌زایی با توجه به پتانسیل‌های منطقه باشند. در صورت نیاز به آموزش، بسیج رسانه در مرکز استان و شهرستان با تمام توان از آن‌ها حمایت خواهد کرد.  

پورحسینی با اشاره به قابلیت‌های طبیعی نهاوند، گفت: این شهرستان با دارا بودن ده‌ها سراب، رودخانه و صدها چشمه، همچنین جنگل‌های طبیعی و دست‌کاشت، ظرفیت بالایی در زمینه اکوتوریسم و صنعت گردشگری دارد که می‌تواند به رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در منطقه منجر شود.  

وی ادامه داد: نهاوند دارای رسانه‌های پویا و فعالی است که می‌توانند با تهیه گزارش‌های خبری و مقالات جذاب، این شهرستان را به‌شکلی مؤثر به ایران و جهان معرفی کنند.  

مسئول بسیج رسانه استان همدان تأکید کرد: باید با برگزاری جلسات کاری و تقسیم وظایف مناسب، رسانه‌ها و خبرنگاران را در حوزه‌های مختلف آموزش تخصصی و به‌روز داد تا هر رسانه‌ای بتواند با تبلیغات گسترده در قالب‌های مختلف خبری، تصویری، مقاله، گزارش، فیلم و عکس، این شهر تاریخی را بهتر معرفی کند.  

وی همچنین از مدیران رسانه‌ها و خبرنگاران خواست به جای انتشار اخبار ناامیدکننده و حاشیه‌ساز که موجب یأس و سرخوردگی در جامعه می‌شود، بر اخبار مثبت و امیدبخش تمرکز کنند، البته بدون آن‌که از نقد سازنده و ارائه راهکار به مسئولان و مردم غافل شوند.  

تأکید بر نقش فضای مجازی در معرفی نهاوند

ناصر قوامی‌مشفق، کارشناس فضای مجازی استان همدان نیز در این همایش بیان کرد: رسانه‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از فضای مجازی و هوش مصنوعی، نهاوند را به‌شکلی مؤثرتر معرفی کنند.  

وی گفت: از رسانه‌ها می‌خواهیم در فضای مجازی به عنوان بازوی توانمند ما عمل کنند تا اهداف اصلی جامعه، از جمله توسعه فرهنگ اشتغال و گردشگری، محقق شود.  

این مسئول حوزه فضای مجازی با اشاره به همراهی مدیران نهاوند، افزود: این شهرستان دارای شهردار، فرماندار و نماینده‌ای پرتلاش مانند دکتر یوسفی‌نوید است که همگی برای پیشرفت نهاوند تلاش می‌کنند.  

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید با استفاده بهینه از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، جاذبه‌ها و توانمندی‌های نهاوند را در تمامی زمینه‌ها به‌خوبی معرفی کنند.  

برنامه‌های بسیج رسانه و افتخارات نهاوند

در ادامه این همایش، مدیران بسیج رسانه و فضای مجازی استان درباره برنامه‌ها، جشنواره‌ها و آموزش‌های این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداختند.  

علی سهرابی، مسئول بسیج رسانه شهرستان نهاوند، نیز با اشاره به فعالیت‌های خبرنگاران بسیجی در این شهرستان، گفت: نهاوند با حدود 30 خبرنگار بسیجی و دو شهید رسانه، پس از همدان در رتبه دوم استان قرار دارد.  

وی افزود: امسال برای نخستین بار، گروه جهادی شهید سهرابی بسیج رسانه نهاوند تشکیل شده و در روستای تکه، زادگاه سردار شهید حیدر سهرابی و شهید الله‌مراد نادری (شهید رسانه)، با مشارکت اهالی و بنیاد برکت، مشغول مرمت و ساخت یک سالن چندمنظوره 60 متری برای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی است.  

در پایان این همایش، مدیران بسیج رسانه و فضای مجازی استان از جاذبه‌های توریستی نهاوند، از جمله پارک نوح‌اوند، بام نهاوند، حمام و مسجد حاج آقا تراب و سراب فارسبان بازدید کردند و از شهردار نهاوند به‌دلیل تلاش در ایجاد جاذبه‌های بصری و مبلمان شهری، همچنین مدیر میراث فرهنگی و دیگر مسئولان تقدیر کردند.  

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
دکمه بازگشت به بالا