دغدغه شهید مالک رحمتی معیشت مردم بود

دستیار رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، گفت: شهید مالک رحمتی قدرت خرید مردم را در مناطق مختلف بررسی می‌کرد و از دیدن فشار معیشتی که بر مردم بود، غصه‌دار می‌شد. مالک از عمق وجود می‌خواست گامی برای بهبود وضعیت اقتصادی بردارد.
– اخبار استانها –

محسن مکیان، دستیار رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی و از دوستان نزدیک شهید مالک رحمتی، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مراغه، اظهار کرد: شهید مالک رحمتی در مدت چهار ماه مسئولیت خود در استانداری آذربایجان‌ شرقی، در دو ماه ابتدایی به‌صورت جدی و فشرده بر مسائل و مشکلات استان تمرکز کرد و تمام توان خود را صرف شناخت دقیق ظرفیت‌ها و چالش‌های منطقه نمود.

وی، افزود: شهید رحمتی همواره در آغاز پذیرش هر مسئولیت، چهل شبانه‌روز چله‌نشینی می‌کرد و شبانه‌روزی در دفتر حضور داشت تا به عمق مسائل و شرایط آن حوزه مسلط شود.

دوست و همکار شهید مالک رحمتی، خاطرنشان کرد: در یکی از روزها، حدود دو ماه پس از آغاز مسئولیت مالک در استانداری، درباره مسائل معیشتی مردم با هم صحبت می‌کردیم و شهید رحمتی از وضعیت معیشت مردم عمیقاً ناراحت و متأثر بود.

مکیان ادامه داد: آن ایام، روزهای پایانی سال بود که مالک گفت که می‌خواهم سال جدید را سال حضور در میان مردم برای کسب سرمایه اجتماعی بدانم و هیچ راهی جز اینکه بین مردم بروم، ندارم. نمی‌توانم همه مشکلات را یک‌ جا حل کنم، ولی می‌توانم با بودن کنار مردم، اعتبار نظام را افزایش بدهم و سرمایه اجتماعی ایجاد کنم.

وی بیان کرد: مالک باور داشت که هر چند اختیارات و امکانات استاندار در حوزه مسائل کلان محدود است، اما ارتباط مستقیم با مردم می‌تواند راهی برای فهم عمیق‌تر مشکلات و تقویت اعتماد عمومی باشد.

دوست شهید رحمتی ادامه داد: مالک با جدیت در میان مردم حضور می‌یافت و هر چه بیشتر با مردم مواجه می‌شد، حساسیتش نسبت‌به مشکلات آن‌ها بیشتر می‌شد. گاهی خاطراتی از بازدیدهای بی‌نام و نشانش از فروشگاه‌ها تعریف می‌کرد؛ اینکه چطور قدرت خرید مردم را در مناطق مختلف بررسی می‌کرد و از دیدن فشار معیشتی که بر مردم بود، غصه‌دار می‌شد. مالک از عمق وجود می‌خواست گامی برای بهبود وضعیت اقتصادی بردارد.

مکیان بیان کرد: شهید رحمتی حتی مشکلات و مسائل شخصی شهروندان را به‌دقت یادداشت می‌کرد و به من می‌داد تا پیگیری کنم. تأکید مالک بر این بود که باید تصمیماتی گرفت که همه مردم از آن بهره‌مند شوند، اما در عین حال، نباید از دردهای شخصی و مسائل جزیی مردم غافل شد.

وی افزود: شهید رحمتی، فهرستی از مسائل مهم مانند وام، مسکن، اشتغال و مشکلات جوانان تهیه کرده بود و به‌صورت مستمر، پیگیر اجرای آن‌ها بود.

دستیار رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، تأکید کرد: سبک مدیریتی شهید رحمتی، چه در آستان قدس رضوی، چه در سازمان خصوصی‌سازی و چه در استانداری آذربایجان‌ شرقی همواره بر پایه‌ ارتباط پررنگ، عمیق و صادقانه با مردم استوار بود. مالک باور داشت که هیچ مدیری بدون نزدیکی واقعی به مردم، نمی‌تواند گرهی از مشکلاتشان باز کند.

انتهای پیام/

 

ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
دکمه بازگشت به بالا