پروژه آزادراه شهید سلیمانی در انتظار عمل وزارت راه

نماینده مردم قم در مجلس گفت: کمربندی شهید سلیمانی به دلیل خلف وعده وزارت راه مشکل پیدا کرد.
– اخبار استانها –

محمد منان‌رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم درباره اقدامات و پیگیری‌های نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی در مسائل مدیریت شهری گفت: یکی از بخش‌هایی که نمایندگان مردم قم طی یک سال اخیر پیگیری کردند، موضوع بهبود حمل‌ونقل عمومی به خصوص در بخش اتوبوسرانی قم است.

وی افزود: هم اکنون مبلغ 400 میلیارد تومان از سوی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها مصوب و برای سال 1404 در اختیار شهرداری قم قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز این کار گرفته شده است که با تلاش‌های آن‌ها در شهرداری قم می‌توان چند اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم کرد و بخشی از مشکلات این بخش را کاهش داد.

منان‌رئیسی با بیان اینکه کمربندی شهید سلیمانی به دلیل خلف وعده وزارت راه مشکل پیدا کرد ادامه داد: گلایه از این وزارتخانه وجود دارد و استان‌های دیگر را نیز از این کمربند عبور می‌دهد، در ایام اربعین این موضوع اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند و وزارتخانه قول داد که نرخ عوارض اتوبان قم-تهران که افزایش پیدا کرده است و این بودجه برای توسعه کمربندی شهید سلیمانی مصرف شود اما نشد.

وی درباره متروی قم و بحث آغاز مطالعات خط دو مترو تاکید کرد: مترو یکی از گران‌ترین و دیربازده‌ترین روش‌های حمل‌ونقل عمومی است و تنها در مکان‌هایی توجیه دارد که بافت شهری به شدت متراکم باشد و نتوان سیستم‌های حمل‌ونقل را روی زمین پیاده کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای قم خط یک مترو کار شد و با تأمین واگن‌ها در شرف بهره‌برداری است، تصریح کرد: درباره خط دوم مترو که از پردیسان به داخل شهر قم می‌آید باید گفت که برای تمام این محور ضرورت کار زیر زمین وجود ندارد و باید دید در کدام بخش‌ها نیاز به استفاده از تونل‌های زیرزمینی است چراکه زیر زمین هم هزینه‌بر و هم طولانی‌تر است و اگر قرار باشد خط دو به صورت کلی زیر زمین کار شود با توجه به بودجه سالیانه ممکن است بیش از 15 سال زمان ببرد.

منان‌رئیسی اضافه کرد: از مدیریت شهری خواسته می‌شود که خدایی ناکرده اشتباه فنی نکنند و در بخش‌هایی که چاره‌ای به جز زیر زمین رفتن وجود ندارد از تونل‌ها استفاده شود.

وی درباره وضعیت فرودگاه قم تصریح کرد: مشکل فرودگاه قم حقوقی بود که استاندار در این زمینه بسیار تلاش کردند و این مشکل اکنون رفع شده است و سرمایه‌گذار با یک توافق متعهد شد که در بخش گردشگری فعالیت کند و قسمت باند، سالن و ترانزیت به یک سرمایه‌گذار دیگر گذاشته شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این بخش هزینه‌های زیادی دارد و شاید نیاز باشد چند سرمایه‌گذار در این قسمت انتخاب شوند، اما تنها یک سرمایه گذار مشغول است و این موضوع نیز تا یک و دو سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام/

 

ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
دکمه بازگشت به بالا