تمرکز شبکه خادمیاران رضوی بر مشارکت اجتماعی

رئیس مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی کشور با اشاره به اهمیت مردمی‌بودن این شبکه، بر خدمت خالصانه به مردم و لزوم توجه به تسهیل ازدواج و فرزندآوری تأکید کرد.
– اخبار استانها –

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، آئین تکریم و معارفه مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه با حضور احمد میرزاده رئیس مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی کشور، مسئولان استانی، دبیران شهرستان‌ها و مدیران کانون‌های تخصصی برگزار شد.

رئیس مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی کشور در این مراسم با تبریک حضور مهمانان به‌ویژه آیت‌الله غفوری، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمانشاه، اظهار کرد: این فرصت مغتنمی است تا از باب مسئولیت در دستگاه مقدس امام رضا(ع) نکاتی را با دوستان و همراهان این شبکه مردمی در میان بگذاریم.

وی با اشاره به شکل‌گیری شبکه خادمیاری از سال 1395 به ابتکار شهید آیت‌الله رئیسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی گفت: آن زمان با رویکرد خدمت به محرومان، مستضعفین و تسهیل زیارت، بنای گسترش این شبکه مردمی نهاده شد. شاید تصور نمی‌شد امروز شبکه‌ای با این وسعت و تأثیر اجتماعی در سراسر کشور داشته باشیم.

میرزاده افزود: در سال 1398 با حضور تولیت جدید، حضرت آیت‌الله مروی، بازنگری‌هایی در ساختار و عنوان دفاتر استانی صورت گرفت و نام آن‌ها از دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی به مدیریت کانون‌های خدمت رضوی تغییر یافت. تمرکز بر مردمی‌بودن شبکه، مشارکت اجتماعی، و گسترش الگوی مردم‌پایه از جمله اهداف این بازنگری بود.

رئیس مرکز خادمیاری بنیاد کرامت رضوی با بیان اینکه امروز تنها 31 نفر به‌عنوان نیروی رسمی در استان‌ها مستقر هستند، تصریح کرد: سایر ارکان این شبکه عظیم به صورت مردمی و داوطلبانه فعالیت دارند. بیش از 160 هزار خادمیار رضوی و یاور رضوی به صورت فعال در سامانه، شناسنامه‌دار و سازماندهی شده مشغول خدمت‌اند.

وی ادامه داد: این شبکه مأمور است تا با محوریت نام و سیره امام رضا(ع) در گره‌گشایی از خلق، منشأ خدمات اجتماعی شود. خدمات این مجموعه باید بستری برای اتصال مردم به امام معصوم و تعمیق ارتباط جامعه با اهل بیت(ع) باشد.

میرزاده گفت: مردم و خیران باید احساس کنند که می‌توانند با نام امام رضا(ع) کارهای بزرگ انجام دهند. لازمه تحقق این مهم، ارتباط مؤثر درون‌شبکه‌ای و برون‌شبکه‌ای، تعامل با ائمه جمعه و جماعات، و همکاری با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان‌هاست.

وی تأکید کرد: شأن این شبکه، نوکری است و هر کسی که در این مسیر مسئولیتی دارد، باید بداند که بالاترین افتخار، خادمی آستان امام رضا(ع) است. جایگاه مسئولیت در این شبکه نباید به‌عنوان شأن اجرایی تلقی شود، بلکه باید چتر گشوده‌ای برای خدمت خالصانه به مردم باشد.

رئیس مرکز خادمیاری افزود: فردی که به‌عنوان مدیر یا دبیر شهرستان منصوب می‌شود، باید شأن خدمتگزاری و نوکری را عمیقاً درک کرده و برای همه اقشار، فضای مشارکت فراهم آورد. این دستگاه، دستگاه اهل بیت است و شأن افراد به میزان خدمت و تواضع در مسیر خادمی مشخص می‌شود.

وی با تقدیر از خدمات آقای امامیان در دوره مسئولیت خود، اظهار داشت: عنوان خادمی برای شما محفوظ است و ان‌شاءالله همچنان در مسیر خدمت با نام امام رضا(ع) منشأ اثر خواهید بود.

میرزاده با معرفی آقای رجبی به‌عنوان مدیر جدید کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه افزود: آنچه تاکنون در استان حاصل شده، نتیجه زحمات، انسجام، همدلی و روحیه کار جمعی میان مسئولان، دبیران شهرستان‌ها و سایر دستگاه‌های همراه بوده است. انتظار می‌رود این مسیر با همراهی و هم‌افزایی همچنان ادامه یابد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه ویژه استان کرمانشاه به‌واسطه همجواری با مرزهای عبور زائران عتبات عالیات، اربعین حسینی و خدمات ارزشمند کانون‌ها در اسکان و پذیرایی، خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه در سطح ملی در ارائه خدمات رضوی در ایام اربعین، جزو استان‌های برتر شناخته شده و این جایگاه باید حفظ و تقویت شود.

میرزاده همچنین با یادآوری برنامه‌های پیش رو از جمله دهه ولایت، عید غدیر و ایام محرم، صفر و اربعین، از تمامی مدیران و خادمیاران خواست تا با برنامه‌ریزی منسجم، نقش خود را در خدمت به زائران و عزاداران ایفا کنند.

وی در پایان سخنان خود به دو توصیه مهم رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: تسهیل در امر ازدواج و فرزندآوری از اولویت‌های اعلام‌شده توسط مقام معظم رهبری است و ستادی نیز در بنیاد کرامت رضوی تشکیل شده که در این حوزه فعالیت می‌کند. انتظار می‌رود کانون‌های خدمت رضوی در استان‌ها نیز با برنامه‌ریزی جدی، در این مسیر فعالانه وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
دکمه بازگشت به بالا