عقب‌افتادگی جدی گلستان در بازاریابی و فروش صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: متأسفانه استان در حوزه‌های بازاریابی، تبلیغات و فروش محصولات صنایع‌دستی بسیار عقب است و این عقب‌ماندگی باید با مشارکت فعال اتحادیه و همراهی همه‌جانبه دستگاه‌های متولی جبران شود.
– اخبار استانها –

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرگان، فریدون فعالی امروز، یکشنبه، در نشست با اعضای اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع‌دستی استان اظهار کرد: این اتحادیه مسئولیت سنگین ساماندهی بیش از 40 هزار هنرمند صنایع دستی استان را به‌عهده دارد و می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق، نقش مؤثری در ارتقای وضعیت حرفه‌ای، معیشتی و اجتماعی این هنرمندان ایفا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان در ادامه نقش اتحادیه را به‌عنوان حلقه تکمیلی توسعه بازار صنایع دستی در استان و همچنین نقطه اتصال هنرمندان، بازار و سیاست‌گذاران حوزه صنایع دستی توصیف کرد و گفت: این اتحادیه می‌تواند با تسهیل ارتباطات و همکاری‌های میان این سه ضلع اصلی، بستر مناسبی برای توسعه پایدار و هم‌افزایی بیشتر در این حوزه فراهم آورد.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه فروش و ترویج صنایع دستی استان افزود: متأسفانه استان گلستان در حوزه‌های بازاریابی، تبلیغات و فروش محصولات صنایع دستی بسیار عقب است، این عقب‌ماندگی باید با مشارکت فعال اتحادیه و همراهی همه‌جانبه دستگاه‌های متولی جبران شود.

فعالی یکی از ضرورت‌های امروز صنایع دستی استان را برندسازی و بسته‌بندی مناسب محصولات دانست و خاطرنشان کرد: برندسازی حرفه‌ای و طراحی بسته‌بندی‌های خلاقانه، یکی از مهم‌ترین راهکارهای ورود موفق صنایع دستی استان به بازارهای ملی و بین‌المللی است.

وی با تأکید بر افزایش مسئولیت‌پذیری اتحادیه تصریح کرد: اتحادیه باید به مرحله‌ای از توانمندی برسد که خود، مسئولیت برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی را به‌صورت کامل به‌عهده بگیرد، این گامی مهم برای تقویت استقلال اجرایی و اثربخشی بیشتر در حوزه عرضه و معرفی محصولات صنایع دستی خواهد بود. ما به‌عنوان دستگاه متولی، در تمام زمینه‌ها آماده همکاری کامل با اتحادیه هستیم تا مسیر توسعه برای فعالان این حوزه هموارتر شود.

فعالی همچنین بر اهمیت نقش اتحادیه در ایجاد فرصت‌های حرفه‌ای برای هنرمندان استان تأکید کرد و گفت: این اتحادیه می‌تواند بسترهای بسیار خوبی برای رشد و شکوفایی جامعه هنرمندان صنایع دستی استان به‌ویژه از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌های بازاریابی، فروش، فعالیت در فضای مجازی و دیگر نیازهای روز بازار را فراهم آورد.

وی افزود: وظیفه اتحادیه است که این آموزش‌ها را طراحی و اجرا کند، زیرا آموزش، سرمایه‌گذاری بلندمدت برای توانمندسازی هنرمندان است، اتحادیه باید به تک‌تک هنرمندان توجه کند؛ حتی به آن دسته از هنرمندان فعال در دورترین نقاط استان ازجمله شهرستان مراوه‌تپه؛ حمایت از آن‌ها، تقویت پیکره صنایع دستی استان است.

انتهای پیام/+

 

ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
دکمه بازگشت به بالا