تحول آموزش و پرورش خوزستان با هوش مصنوعی و عدالت آموزشی
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، ناصر علیفر در همایش هوش مصنوعی با حضور مدیران مدارس غیردولتی، با اشاره به اولویتهای راهبردی سال تحصیلی 1404-1405، اظهار کرد: توسعه عدالت کمی و کیفی، توجه ویژه به نصیب برابر آموزشی با اولویت مدارس دولتی و شبکهسازی نظاممند برای یادگیری پایدار از جمله مهمترین راهبردهای نظام تعلیم و تربیت است.
وی افزود: تربیت تمام ساحتی همراه با نظارت بالینی و حرفهای و بهرهگیری از فناوریهای نوین آموزشی در اجتماعات یادگیری با تاکید بر هوش مصنوعی، ارتقاء میانگین نمرات و درصدهای قبولی با نگاه مدرسهمحوری در دروس هدف و افزایش اثربخشی آموزشهای مهارتی به ویژه در فنی و حرفهای و کاردانش از دیگر برنامههای اصلی ادارهکل آموزشوپرورش استان خوزستان است.
علیفر با تاکید بر اهمیت پوشش کامل تحصیلی، کاهش ترک تحصیل و انسداد مبادی بیسوادی، تصریح کرد: ارتقاء کارایی درونی و بهبود شاخصهای کمی و کیفی در تمام دورههای آموزشی و توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل آموزشوپرورش خوزستان، تقویت گروههای آموزشی، انجمنهای علمی معلمان و دانشآموزان و توسعه زیرساختهای علمی، فرهنگی و ورزشی را از دیگر اولویتها برشمرد و گفت: تلاش میکنیم با مشارکت فرهنگیان، اولیاء و دانشآموزان و بهرهگیری از ظرفیتهای مراکز فرهنگی و رسانهها، آموزش و پرورش را به دغدغه اصلی مردم و مسئولان استانی تبدیل کنیم.
وی در پایان با اشاره به اهمیت نظام مراقبتهای اجتماعی دانشآموزان (نماد) و مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی، خاطرنشان کرد: مدیریت بهینه منابع انسانی، ارتقاء سطح مهارت کارکنان، توجه به خدمات رفاهی و ارتقاء جایگاه زنان و دختران در آموزش و پرورش از جمله مواردی است که در راستای افزایش رضایتمندی و تحقق عدالت آموزشی مورد توجه قرار دارد.
انتهای پیام/341