اجرای 146 پروژه مدرسهسازی در قزوین
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، مجتبی پورعباسی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: هماکنون 146 پروژه مدرسهسازی در قالب 1217 کلاس درس در سطح استان در دست اجرا است که برای تکمیل این پروژهها اعتباری بالغ بر 3.5 همت (هزار میلیارد تومان) مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه طبق برنامه نهضت ملی مدرسهسازی باید تا آغاز سال تحصیلی جدید، حداقل نیمی از این پروژهها به بهرهبرداری برسد، افزود: هدف ما این است که این مدارس در موعد مقرر آماده پذیرش دانشآموزان شوند و هیچ کلاس درسی بدون میز، صندلی و تجهیزات نماند.
تحقق 95 درصدی تعهدات خیرین در جشنواره بیستوششم
پور عباسی در ادامه با اشاره به بیستوششمین جشنواره خیرین مدرسهساز استان قزوین، گفت: در این جشنواره، خیرین متعهد شدند 256 میلیارد تومان برای ساخت 16 پروژه و 105 کلاس درس اهدا کنند که خوشبختانه تاکنون 95 درصد از این تعهدات محقق شده است.
وی اضافه کرد: در کنار ساخت فیزیکی مدارس، تأمین تجهیزات آموزشی نیز مورد توجه خیرین قرار گرفته و در این زمینه، میز و صندلی، 120 دستگاه رایانه، 30 دستگاه پرینتر، 30 دستگاه کپی و 20 دستگاه پرژکتور توسط خیرین و با مشارکت ادارهکل به مدارس استان اهدا شده است.
هدفگذاری برای جذب بالای هزار میلیارد از ظرفیت خیرین
مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین با اشاره به افقسازی آینده در مشارکت مردمی اظهار داشت: با برنامهریزی صورتگرفته، هدفگذاری شده است تا بیش از هزار میلیارد تومان از ظرفیت خیرین مدرسهساز در سال جاری بهرهبرداری شود.
وی ادامه داد: در عید غدیر نیز سه پروژه جدید کلنگزنی خواهد شد که رقم مشارکتها در ادامه سال با اجرای این پروژهها افزایش خواهد یافت.
مشارکت مردمی فقط مالی نیست
پورعباسی با بیان اینکه مشارکت مردم در امر مدرسهسازی صرفاً محدود به پرداخت وجه نقد نیست، گفت: در بسیاری از موارد، کمکهای غیرمالی نقش برجستهای در پیشبرد پروژهها ایفا میکنند. برای نمونه، در پروژه مدرسهسازی در شهر اقبالیه، مردم خودشان به صورت داوطلبانه امور ساختمانی را به عهده گرفتند که این خود الگویی موفق از مشارکت اجتماعی در توسعه آموزشی است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان تأکید کرد: هر یک از این 146 پروژه، دارای مدیر مستقلی هستند که فرآیند اجرایی را مدیریت میکنند؛ اما ما بر این باوریم که مشارکت مردمی در همه سطوح، عامل کلیدی پیشرفت این پروژههاست.
وی افزود: تیمهای مردمی که هرکدام با یک ایده خلاقانه و خاص در میدان حاضر میشوند، میتوانند به شکل مؤثری به پیشبرد اهداف آموزشوپرورش کمک کنند، دغدغه اصلی ما نیز استفاده از همین ظرفیتهای مردمی برای ارتقاء عدالت آموزشی است.
پورعباسی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه نوسازی مدارس استان قزوین از هرگونه مشارکت مردمی، چه در قالب کمکهای مالی و چه غیرمالی استقبال میکند و در این مسیر، رسانهها نیز نقش مهمی در فرهنگسازی و اطلاعرسانی ایفا میکنند.
انتهای پیام/