تصویب 13 بند برای توسعه گردشگری سلامت منطقه
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، سومین اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) از تاریخ 21 تا 22 خردادماه 1404 به میزبانی استان همدان برگزار شد. این اجلاس با حضور مقامات ارشد، مسئولان حوزه گردشگری و سلامت، و نمایندگان کشورهای عضو اکو در فضایی صمیمی و علمی برگزار و در نهایت با تصویب بیانیهای 13 بندی به کار خود پایان داد.
انوشیروان محسنی بندپی، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به ویژگیهای ممتاز استان همدان برای میزبانی این رویداد گفت:پیشینه تاریخی همدان در حوزه سلامت، وجود آرامگاه دانشمند برجسته طب، بوعلیسینا، طبیعت شفابخش و برخورداری از بیش از 1300 گونه گیاه دارویی، همراه با زیرساختهای درمانی پیشرفته، بیمارستانهای مجهز، و نیروی انسانی متخصص، شرایط را برای برگزاری این اجلاس مهیا کرد.
وی افزود: با حمایت همهجانبه استاندار محترم، جناب آقای دکتر ملا نوری، دانشگاه علوم پزشکی همدان، ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان، و همکاری بخش خصوصی، توانستیم میزبان رویدادی در سطح بینالمللی و کمنظیر باشیم.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با این توضیح که وفاق و هماهنگی مشاهدهشده در همدان نویدبخش آیندهای روشن برای توسعه گردشگری سلامت در این استان است. مطرح کرد: برگزاری موفق این همایش، گام بلندی در مسیر جذب بیماران خارجی و معرفی ایران بهعنوان مقصدی ایمن و با کیفیت در حوزه درمان و سلامت است.
محسنی بندپی با تشریح برنامه های اجلاس ادامه داد: این اجلاس در روز نخست با برگزاری مراسم افتتاحیه و افتتاح نمایشگاه تخصصی آغاز شد. نماینده محترم مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و نایبرئیس مجلس، دکتر حاجی بابایی، نیز در این مراسم حضور یافتند.در ادامه، دو پنل تخصصی در روز اول و سه پنل دیگر در روز دوم برگزار شد.
در پایان نیز بیانیهای با 13 بند به تصویب اعضای حاضر رسید که مهمترین مفاد آن شامل تشکیل کمیته مشترک گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در دبیرخانه سازمان. تهیه سند جامع گردشگری سلامت برای کشورهای عضو، راهاندازی پلتفرم دیجیتال گردشگری سلامت در سطح منطقهای، تاکید بر نقش سلامت در اقتصاد گردشگری کشورهای عضو، تقویت همکاریهای بخش خصوصی کشورهای عضو در حوزه گردشگری سلامت، میشود.
وی همچنین یکی از مهمترین بخشهای این رویداد، را رونمایی از برند ملی گردشگری سلامت جمهوری اسلامی ایران برشمرد و توضیح داد: این پروژه که طی 6 ماه گذشته و با همکاری وزارت بهداشت و دبیرخانه شورای راهبری گردشگری سلامت کشور اجرا شده، با هدف برندسازی، بازاریابی و مقابله با فعالیتهای غیرقانونی و غیرتخصصی در این حوزه طراحی شده است.
محسنی بندپی در این خصوص گفت: هدف این برند، ایجاد اعتماد میان بیماران خارجی و معرفی ایران بهعنوان مقصدی قابلاطمینان در حوزه سلامت است. با معرفی برند ملی، ایران میتواند جایگاه برجستهای در بازار جهانی گردشگری سلامت کسب کند.
وی با اشاره به ظرفیت های استان همدان در حوزه گردشگری سلامت بیان کرد: همدان بهعنوان پایگاه نوین گردشگری سلامت ایران به کشورهای عضو اکو و جامعه جهانی معرفی شد.
انتهای پیام/