1188کلاس درس «چند پایه» در خراسان شمالی
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از بجنورد، با حضور علی متقیان در شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در با اشاره به آخرین سیاستهای ابلاغی وزارت آموزش و پرورش و ضرورت پایبندی به چارچوبها و اسناد بالادستی اظهار داشت: نظارت مستمر و ارزیابی دقیق فعالیتهای مراکز آموزشی، شرط اصلی تحقق اهداف تعیینشده در جامعه تعلیم و تربیت استان است.
وی خاطرنشان کرد: سیاستهای قانونی و اسناد بالادستی از جمله منویات مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سیاستهای دولت سیزدهم، محورهای عملکردی این حوزه را تعیین میکند و حرکت نظام تعلیم و تربیت استان باید بر مبنای این شاخصها تنظیم شود.
متقیان به همکاری بینبخشی و افزایش هماهنگی میان دستگاههای مرتبط به عنوان راهکار تحقق نیازها و حل مشکلات اشاره کرد و افزود: شناسایی و رفع موانع موجود با همافزایی میسر است.
وی ارائه خدمات گسترده در مراکز رفاهی و درمانی ویژه فرهنگیان و گسترش پوشش این خدمات در شهرستانهای شمال استان را از ضرورتهای جدی عنوان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: مدیران مدارس نیز به عنوان یکی از مهمترین محورهای اصلی اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی، در پیشبرد طرح ها و دستیابی به اهداف تعیین شده بسیار موثر هستند و لازم است در انتخاب و انتصاب راهبران و مدیران مدارس به این موارد توجه ویژه داشت.
وی افزود: برخورداری از تخصص و تجربه، آگاهی از نیازها و توانمندیها و اشراف به وظایف و اختیارات قانونی از دیگر ویژگیهای لازم برای راهبران و مدیران مدارس است.
متقیان نیز از فعالیت 82 راهبر آموزشی و تربیتی در خراسان شمالی خبر داد و گفت: 13 هزار و 662 دانش آموز استان در هزار و 188 کلاس چندپایه تحصیل می کنند که نظارت کلی بر فعالیتهای این بخش نیز از سوی راهبران اعمال می شود.
وی افزود: به زودی پس از ابلاغ شیوه نامه های قانونی، آزمون انتصاب راهبران آموزشی و تربیتی در خراسان شمالی برگزار می شود.
انتهای پیام/311