آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان خراسان شمالی

رئیس اداره تعلیم و تربیت کودک استان خراسان شمالی از آغاز فرایند نوبت‌گیری جهش تحصیلی دانش‌آموزان برای سال ۱۴۰۴ تا ۱۰ مرداد خبر داد
– اخبار استانها –

محمد ایزانلو رئیس اداره تعلیم و تربیت کودک استان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد از آغاز فرایند نوبت‌گیری جهش تحصیلی دانش‌آموزان سال 1404 در سراسر خراسان شمالی خبر داد و اظهار داشت:  والدین تا 10 مردادماه فرصت دارند با مراجعه حضوری به مدرسه و ارائه درخواست کتبی، اقدامات لازم جهت نوبت‌گیری جهش تحصیلی فرزند خود را انجام دهند.

وی افزود: در این فرایند، مدیران مدارس پس از دریافت درخواست کتبی والدین و بررسی موضوع در شورای مدرسه، باید مدارک لازم شامل درخواست والدین، صورتجلسه شورای مدرسه و آخرین کارنامه رسمی دانش‌آموز را در سامانه سیدا بارگذاری نمایند. پس از تأیید مدیر مرکز جامع آموزشی شهرستان، ثبت نهایی درخواست جهش تحصیلی باید مجدداً توسط مدیر مدرسه در همان سامانه انجام شود.

ایزانلو ادامه داد: در مرحله بعد، والدین لازم است پس از ثبت درخواست، با ورود به سامانه سیرت 2 به نشانی sirat2.csdeo.ir و پرداخت هزینه مربوطه، نوبت‌گیری خود را تکمیل نمایند.

رئیس اداره تعلیم و تربیت کودک همچنین با اشاره به بندهای مصوب مربوط به جهش تحصیلی اظهار داشت: جهش سال اول به سوم مشروط به اخذ مجوز کمیسیون منطقه و جهش مجدد به تایید کمیسیون استان نیاز دارد. جهش تحصیلی چند پایه نیز تنها با موافقت شورای عالی آموزش و پرورش و بررسی هوش دانش‌آموز در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ممکن است.

برگزاری دومین جلسه کارگروه تعلیم و تربیت کودکان زیر 7 سال

ایزانلو با اعلام برگزاری دومین جلسه کارگروه تعلیم و تربیت کودکان زیر 7 سال خراسان شمالی، بیان کرد: این نشست در راستای اجرای برنامه‌های تحولی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با محوریت پروژه مهر و توسعه کمی و کیفی کودکستان‌های استان برگزار شد.

وی افزود: ارتقاء کیفیت مراکز پیش‌دبستانی، برگزاری کلاس‌های جبرانی 88 ساعته برای نوآموزان بازمانده از پیش‌دبستانی، نظارت مستمر بر کودکستان‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان و تدوین نقشه راه توسعه تعلیم و تربیت کودک از اولویت‌های جدی این اداره است.

ایزانلو به برنامه‌ریزی جهت برگزاری جشن غنچه‌ها، راه‌اندازی اتوماسیون اداری مراکز پیش‌دبستانی و اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان و شناسایی کودکان دیرآموز نیز اشاره و تصریح کرد: تکمیل ثبت‌نام نوآموزان در سامانه سیدا، خودارزیابی مدیران مصادف با پروژه مهر، الگوسازی فرهنگ ایثار در کودکستان‌ها و تعامل خانواده‌ها با مراکز تربیتی از دیگر برنامه‌های مصوب جلسه است.

ایزانلو در پایان خاطرنشان کرد: تعامل سازنده مدیران مراکز و استفاده از ظرفیت‌های بین‌بخشی، بستر را برای تربیت بهتر و آینده‌ساز کودکان در خراسان شمالی فراهم می‌کند.

انتهای پیام/311

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا