بسترسازی هدفمند برای جذب مشتریان بالقوه صنایع دستی خراسان جنوبی

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت شناسایی فعالان توانمند و محصولات باکیفیت، خواستار تمرکز و ساماندهی بهتر حضور استان در نمایشگاه‌های ملی شد تا زمینه فروش و جذب مشتریان بالقوه فراهم شود.
– اخبار استانها –

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، غلامحسین حسینی، رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی امروز در جلسه برنامه‌ریزی سی و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با اشاره به اهمیت بسترسازی هدفمند، اظهار داشت: ممکن است فعالانی که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند توانایی لازم برای عرضه خود و محصولات‌شان در نمایشگاه‌ها را نداشته باشند. در این صورت، لازم است یک مجموعه در سطح استان یا کل استان مسئولیت بسترسازی و سازماندهی را بر عهده گیرد.

حسینی ادامه داد: باید مشخص شود چه نوع محصولی برای نمایش در نمایشگاه‌ها انتخاب شود و چه افرادی به عنوان نماینده استان اعزام شوند. تعداد زیاد مد نظر نیست، بلکه کیفیت و توانمندی افرادی که در نمایشگاه حضور دارند اهمیت دارد.

وی با اشاره به تجربه برخی فعالان موفق گفت: برخی از صنعتگران فعال هر سال یا در هر نمایشگاهی حضور دارند و به شکل حرفه‌ای بازاریابی می‌کنند، اما بسیاری از فعالان دیگر این توانایی را ندارند.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی افزود: مسئله اصلی این است که با همکاری و زحمات مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی، باید افراد و محصولات شاخص شناسایی شوند تا نمایندگان استان بتوانند با کیفیت و اثرگذاری بالا در نمایشگاه‌ها حاضر شوند.

حسینی به تجربه نمایشگاه صنعت ساختمان استان اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه صنعت ساختمان که چند سال پیش برگزار شد، یکی از غرفه‌ها توانست محصولات خود را برای یک یا دو سال آینده به فروش برساند و این نشان می‌دهد با بسترسازی مناسب، می‌توان فروش موفقی داشت.

انتهای پیام/ 258

 

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا