22 روستابازار در مازندران؛ راهکاری برای رونق بازار

مدیرکل تعاون روستایی مازندران از راه‌اندازی ۲۲ روستابازار در استان در هفته دولت خبر داد که می‌تواند کاهش فاصله تولید نقش ایفا کند.
– اخبار استانها –

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از ساری، مسعود احمدی حاجی، مدیرکل تعاون روستایی مازندران اظهار داشت: سازمان تعاون روستایی کشاورزی ایران در استان‌ها قرار است با  راه‌اندازی طرح ملی “روستابازار”، در حذف واسطه‌ها و کاهش فاصله بین تولیدکننده و مصرف‌کننده نقش ایفا کند تا کشاورزان بتوانند بدون دغدغه و با قیمت منصفانه محصولات خود را مستقیم به مردم عرضه کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 28 مکان مناسب برای روستابازار در سطح استان مازندران شناسایی شده است تصریح کرد: قرار است 22 روستابازار طبق دستور وزارت جهاد کشاورزی در مازندران راه‌اندازی شود. 

احمدی حاجی عنوان کرد: این بازارها به‌صورت شبکه‌ای فعال هستند و استان‌ها می‌توانند محصولات کشاورزی مورد نیاز خود را از یکدیگر به شکل مستقیم تهیه کنند.

وی در ادامه افزود: در روستابازارها، غرفه‌هایی جهت عرضه کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی دایر می‌شود که قیمت فروش آن‌ها تا 25 درصد پایین‌تر از نرخ بازار شهری تعیین شده است.

به گفته این مسئول این اقدام هم به نفع مردم و مصرف‌کننده است و هم به حمایت عملی از تولیدکننده و کشاورز کمک شایان توجهی خواهد کرد.

مدیرکل تعاون روستایی مازندران گفت:  کشاورزان به‌دلیل نبود شبکه مناسب توزیع و بازاریابی امکان فروش محصول با قیمت واقعی را ندارند و طرح “از مزرعه تا سفره” بر همین اساس طراحی شده است.

وی گفت: هدف این طرح توانمندسازی شبکه تعاونی روستایی در نقاط مختلف استان مازندران و  در مناطق دورافتاده و کوهستانی است.

وی گفت: سه مرکز جدید روستابازار در آمل، تنکابن و رامسر در هفته دولت امسال راه اندازی می‌شود.

به گفته احمدی حاجی، این مراکز با هدف توزیع عادلانه کالاهای اساسی و ارتقای سطح معیشت روستاییان غرب استان راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل تعاون روستایی مازندران به برنامه‌های حمایتی سازمان تعاون روستایی از جمله خرید تضمینی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: همه اقدامات با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، تنظیم بازار و رونق اقتصادی روستاها انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا