گام بلند آموزشوپرورش استان سمنان به سوی مهارتگرایی
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از سمنان، قاسم شریفی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، پیش از ظهر امروز در نشستی با معاونان اداره کل و مسئولان آموزش شهرستانهای سمنان، گرمسار، آرادان، سرخه و مهدیشهر بر اهمیت فاصله گرفتن از روشهای قدیمی تدریس و حرکت به سمت نوآوری تأکید کرد.
وی باور دارد که برای دستیابی به تحول واقعی، نباید به نتایج تکراری دل بست، بلکه باید با نگاهی تازه، ساختارهای موجود را بازتعریف کرد.
وی با اشاره به محوریت مهارتآموزی در برنامههای جدید، اعلام کرد: مدارس آینده باید به گونهای طراحی شوند که دانش نظری را با مهارتهای کاربردی تلفیق کنند. در همین راستا، اجتماعات یادگیری برای معلمان مقطع ابتدایی در قالب گروههای کوچک حضوری و آنلاین راهاندازی شده است.
به گفته وی، این طرح در دوره متوسطه نیز با عنوان «شمیم» یا شبکه ملی یادگیری معلمان توسعه خواهد یافت و به زودی بستههای توانمندسازی معلمان، با تکیه بر سند تحول بنیادین، وارد مرحله اجرا خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان، ارتقای سطح کیفی مدارس و توانمندی کادر آموزشی را دو مؤلفه کلیدی در برنامهریزی سال تحصیلی پیشرو دانست و افزود: پروژه ایجاد مدرسه تراز تا اینجا به پیشرفت 50 درصدی رسیده و اقدامات زیربنایی برای بازسازی 17 دبیرستان شبانهروزی و نوسازی خوابگاههای دانشآموزی با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال در حال انجام است.
وی با تأکید بر اینکه عدالت آموزشی تنها به فراهمسازی تجهیزات محدود نمیشود، افزود: بهبود روش تدریس، طراحی بهینه فضاهای آموزشی و ساماندهی خدماتی مانند حملونقل و لباس فرم، در ارتقای کیفیت نظام آموزشی نقش اساسی دارند.
شریفی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای دو طرح مهم «توانا» در دوره ابتدایی و «سفر یادگیری» در دوره متوسطه خبر داد و گفت: این برنامهها با هدف تقویت بنیه علمی، مهارتی و فرهنگی دانشآموزان طراحی شدهاند و بر مبنای نیازهای واقعی جامعه و بازار کار تدوین شدهاند.
وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به تحقق اهداف سند تحول بنیادین، از همکاری و همراهی معلمان و مدیران مدارس استان در مسیر این تحولات قدردانی کرد.
انتهای پیام/363/