رویداد هزار کودک هزار امید در فارس برگزار می شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با هدف حمایت روانی اجتماعی از دانش اموزان بازمانده از تحصیل رویداد هزار کودک، هزار امید در فارس اجرا می شود.
– اخبار استانها –

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، محسن کلاری در نشست هم اندیشی اعضای ستاد برگزاری رویداد هزار کودک، هزار امید در استان اظهارداشت: بازمانده از تحصیل تنها یک آسیب فردی نیست بلکه اسیبی اجتماعی محسوب می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: موضوع بازگشت دانش اموزان بازمانده از تحصیل به فرایند آموزش تنها از عهده اموزش و پرورش برنخواهد امد و‌نیاز هست همه دستگاه‌ها و نهادها خصوصا نهادهای حمایتی و تشکل های غیردولتی در این خصوص حضوری فعال داشته باشند.

کلاری با تصریح بر اینکه شروع جرم می تواند از مساله بازماندگی از تحصیل اغاز شود لذا جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان بسیار مهم است، گفت: آموزش و تربیت می تواند سرنوشت دانش اموز را تغییر دهد و اگر به درستی انجام شود راهکاری پایدار برای شکستن چرخه فقر، اسیب های اجتماعی و محرومیت در جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تا کنون بیش از 87 درصد از دانش اموزان واجدالشرایط ورود به پایه اول ابتدایی در مدارس استان ثبت نام کرده اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 12 درصدی داشته است.

وی گفت: همه جامعه باید نسبت به دانش اموز بازمانده از تحصیل حساس باشند به نحوی که وقتی این دانش اموزان را مشاهده می کنند سریعا نسبت به معرفی انها به اموزش و پرورش اقدام کنند.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رویداد هزار کودک هزار امید قرار است در شهریورماه امسال برگزار شود گفت: دامنه شمول این رویداد همه استان است و صرفا ویژه شهر شیراز نیست.

علی فاتحی گفت: احصای امار دقیق و تفکیک بین دانش آموزان بازمانده از تحصیل و دانش آموزان ترک تحصیل کرده ضروری است.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس مولفه های موثر در این دو مورد می‌تواند با هم متفاوت باشد و گاها برخی نیاز به ورود موثرتر برخی دستگاهها باشد.

فاتحی گفت: آموزش پرورش به تنهایی نه قادر و‌ نه مکلف است که به موضوع بازمانده از تحصیل بپردازد و همه دستگاه ها باید در این خصوص کمک و فعالیت کنند.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: نهادهای غیردولتی و سمن ها در خصوص پرداختن به موضوع دانش آموزان بازمانده از تحصیل بسیار نقش مهم و اساسی دارند.

فاتحی گفت: اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس نیز در این خصوص نقش کلیدی و محوری دارد و باید به سرعت وظایف نهادها و دستگاهها تعیین و مشخص شود.

مدیرکل دفتراموراجتماعی وفرهنگی استانداری فارس نیز گفت: موضوع دانش اموزان بازمانده از تحصیل از جمله امور مهمی است که‌ حتما واجب است به آن پرداخته شود.

سید محمدحسن موسوی گفت: لازم است آمار دقیق و‌ به روزی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان تحصیل و با توجه به این آمار تصمیم‌گیری ها انجام شود.

معاون اموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: نداشتن آدرس محل سکونت و تلفن اشتباه، مهاجرت به خارج از کشور و داشتن معلولیت های جسمانی و روانی و بیماری صعب العلاج از عمده ترین علل وجود امار بازماندگی از تحصیل دانش اموزان در استان هست.

ژیلا حیدری گفت: تاکنون اقدامات متعددی برای بازگشت دانش اموزان بازمانده از تحصیل توسط اموزش و پرورش استان انجام شده به نحوی که تمام مدیران مدارس در این خصوص فعال شده و نسبت به شناسایی و در ادامه تمهیدات بازگشت انها به چرخه تعلیم و تربیت درحال انجام است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: مسائل فرهنگی و اقتصادی از جمله موارد مهم تاثیرگذار در عدم همکاری اولیا برای بازگشت دانش آموزان به تحصیل عنوان کرد.

انتهای پیام/424

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا