از هوشمندسازی تا سرویس امن ارسال مرسولات ارزشمند+فیلم
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، در سالهای اخیر، شرکت ملی پست ایران با هدف تقویت زیرساختهای اقتصاد دیجیتال و پاسخگویی به نیازهای روز جامعه، اقدامات متعددی را در سطح ملی و استانی به اجرا گذاشته است. معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست، محمد احمدی، در گفتوگو با خبرنگار تسنیم ضمن بیان دستاوردهای این شرکت، به ارائه خدمات نوین، توسعه فناوریهای هوشمند و پروژههای زیرساختی کلان از جمله جینف اشاره کرد و تأکید کرد که رضایت مشتریان و کیفیت خدمات همیشه در اولویت قرار دارد.
تسنیم: درباره نقش و برنامههای شرکت ملی پست در توسعه اقتصاد دیجیتال و خدمات پستی توضیح دهید.
احمدی: شرکت ملی پست به عنوان یکی از زیرساختهای کلیدی توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور فعالیت میکند و نقش توانمندسازی مهمی در این حوزه دارد. در مدت نزدیک به یک سالی که از شروع دولت چهاردهم میگذرد، تمرکز اصلی ما روی هوشمندسازی خدمات، توجه به نیازهای جدید مردم و طراحی خدمات نوین بوده است. همچنین کیفیت خدمات پستی یکی از کلیدواژههای اصلی برنامههای ما است.
تسنیم: استان همدان به عنوان هاب پستی غرب کشور شناخته میشود. وضعیت فعالیتهای پستی در این استان چگونه است؟
احمدی: همدان به عنوان هاب پستی غرب کشور، نقش مهمی در مسیر مواصلاتی بین استانهای غرب، جنوب غرب با مرکز، شمال کشور و تهران دارد. فعالیتها و حجم کار در این استان بسیار قابل توجه است. به عنوان نمونه، انتهای سال گذشته دستگاه سورتینگ هوشمند در همدان راهاندازی شد که البته افتتاح آن به صورت ویدئوکنفرانس انجام گرفت. در کنار این، بهسازی فضاهای عملیاتی و توسعه خدمات در این استان نیز از برنامههای جدی ماست.
تسنیم: درباره پروژههای ملی شرکت ملی پست بفرمایید. آیا همدان در این پروژهها نقشی ویژه دارد؟
احمدی: یکی از مهمترین پروژههای ملی شرکت، پروژه «جینف» است که به عنوان زیرساخت دادهای اطلاعات مکانی کشور شناخته میشود. طبق برنامهریزیهای صورت گرفته، در سال 1404 انشاءالله این پروژه به سطح قابل توجهی از تکمیل خواهد رسید. این زیرساخت، پایه و مبنای سرشماریهای سال 1405 است.
تسنیم: در حوزه خدمات پستی و نیازهای جدید مردم چه فعالیتهایی انجام شده است؟
احمدی: یکی از اقدامات مهم ما در ایام جنگ 12 روزه اخیر، طراحی و اجرای سرویس «تغییر نشانی و ارسال مرسولات به مقاصد جدید» بود که با توجه به عدم حضور برخی گیرندگان در شهرها، نیاز به چنین سرویسی احساس میشد. این سرویس مبتنی بر زیرساخت اطلاعات مکانی و پایگاه داده جینف طراحی شده است. علاوه بر این، بیش از 20 سرویس الکترونیکی جدید برای دستگاههای اجرایی و حوزه کسبوکارها طراحی شده است که کاربردهای متنوعی دارند.
تسنیم: درباره ارسال محصولات با ارزش و ایمنی آنها چه اقداماتی صورت گرفته است؟
احمدی: ما یک سرویس ویژه برای ارسال محصولات با ارزش، مانند طلا و جواهر، به نام «سرویس امن پستی» طراحی و به صورت پایلوت اجرا کردهایم. انشاءالله این سرویس به صورت عمومی و رسمی در هفته دولت اعلام خواهد شد.
تسنیم: کیفیت خدمات شرکت ملی پست چگونه ارتقا یافته است؟
احمدی: ارتقای کیفیت خدمات همیشه یکی از اولویتهای ما بوده است. به عنوان نمونه، پایگاه مرکز تماس و امور مشتریان شرکت ملی پست، انتهای سال گذشته زیرساختی ارتقا یافته و توسعه چندجانبهای پیدا کرده است که باعث شده عملکرد کیفی شرکت به سطح قابل قبولی برسد. شاخص رضایت مشتریان نسبت به گذشته حدود 27 درصد افزایش داشته است.البته این مسیر به هیچ عنوان پایانپذیر نیست و ما همواره در تلاش برای بهبود مستمر خدمات خواهیم بود.
.
انتهای پیام/