صعود چشمگیر مخابرات البرز با تمرکز بر سود عملیاتی و توسعه FTTH
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرج، عبدالله بیان، مدیر مخابرات منطقه البرز امروز در جمع خبرنگاران از اعلام نتایج ارزیابی عملکرد مناطق مخابراتی کشور در سال 1403 خبر داد و با بیان اینکه مخابرات البرز با ارتقای چشمگیر، موفق شد رتبه سوم را در کشور کسب کند، به تشریح دلایل موفقیت، راهکارهای مدیریتی و مسیر آینده پرداخت و گفت: با طراحی برنامههای تشویقی هدفمند، ایجاد رقابت سالم و استفاده از تمام ابزارهای انگیزشی ممکن، سعی در تقویت انگیزهها داریم.
وی توضیح داد: مهمترین عاملی که ما را در مسیر موفقیت قرار داد، تمرکز بر دو شاخص کلیدی بود، سود عملیاتی و دایری سرویسهای پرسرعت بهویژه FTTH، البرز از جمله معدود مناطقی بود که توانست به سود عملیاتی واقعی دست یابد. در حوزه توسعه سرویسهای پرسرعت هم با تکیه بر تجربههای گذشته و پیگیری جدی تعهدات، در بین چند منطقه برتر کشور قرار گرفتیم. همین دو شاخص نقش اصلی را در رتبه ممتاز ما ایفا کردند.
مدیر مخابرات منطقه البرز اذعان کرد: در حوزه فیبر نوری و FTTHهم تمرکز ویژه داشتیم. هم از نظر حجم عملیات و هم از نظر دایری موفق شدیم جهشی چشمگیر داشته باشیم. همچنین اجرای پروژههای سوآپ و تغییر تکنولوژی، موجب بهبود کیفیت خدمات شد. تلاش برای فرهنگسازی در میان مشترکان برای استفاده از بسترهای جدید نیز، از جمله نقاط قوت ما در این حوزه بود.
بیان با اشاره به چالش های موجود در مسیر تحقق اهداف و نحوه غلبه بر آنها اظهار کرد: یکی از چالشهای اصلی ما، تأمین مودم و تجهیزات موردنیاز FTTH بود اما بهدلیل وضعیت بازار، تأمین آن به سادگی ممکن نبود که با اقدام به خرید مستقیم و برگزاری مناقصه، این مشکل را برطرف کردیم. مشکلات مربوط به فیبرکشی داخلی و تعامل با پیمانکاران نیز وجود داشت که با اصلاح فرآیندها و نظارت دقیق بر پروژهها، این موارد را هم کنترل کردیم.
وی اعلام کرد: یکی از اقدامات مؤثر، فعالسازی مجدد کمیته بهرهوری بود که با نظر مدیرعامل مخابرات صورت گرفت. در این کمیته، تلاش کردیم افراد توانمند را شناسایی کرده و ارتقا دهیم و به نیروهایی که نیاز به تقویت داشتند، کمک کنیم. همچنین، با مدیریت تعاملی میان حوزههای شبکه و تجاری و پیگیری روزانه اهداف در تمام مراکز، منطقه را به ساختاری هماهنگ و منسجم تبدیل کردیم.
مدیر مخابرات منطقه البرز، همسویی کامل کارکنان با اهداف کلان شرکت را رمز موفقیت این مجموعه دانست و بیان کرد: این هم راستایی از طریق شفافسازی برنامهها، برگزاری جلسات هدفمند، ارائه بازخورد روزانه به مراکز و پیگیری پیشرفت یا عقبماندگیها ایجاد شد. واحدها بهصورت روزانه از وضعیت خود آگاه میشدند و اگر عقب بودند تذکر دریافت میکردند و اگر جلوتر بودند، تشویق میشدند؛ این نظام منسجم، به همافزایی عملیاتی منجر شد.
بیان با تاکید بر نقش کارکنان و مدیران منطقه در کسب این موفقیت، در خصوص برنامه های بلندمدت برای سال 1404 نیز عنوان کرد: برنامه ما برای سال 1404، تثبیت سودآوری، ارتقای کیفیت خدمات و گسترش خدمات نوین است. با هدفگذاری مشخص در حوزه FTTH، تقویت نیروی انسانی و استمرار رصد دقیق عملکرد، امیدواریم جایگاه خود را نهتنها حفظ کنیم، بلکه ارتقا دهیم.
انتهای پیام/