رسانه ابزار قدرت و تهدید در عصر حاضر؛ در برابر جنگ نرم دشمن آماده باشیم
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از یاسوج، فتاح محمدی ظهر امروز امروز در نشست شورای هماهنگی روابط عمومیهای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش حیاتی رسانه در دوران جنگ تحمیلی، بر اهمیت شناخت کارکرد امنیتی رسانهها در دنیای امروز تأکید و اظهار کرد: رسانهها فراتر از اطلاعرسانی، به ابزاری برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و پیشبرد اهداف سیاسی و امنیتی تبدیل شدهاند.
محمدی با یادآوری نقش بیبدیل رسانهها در دوران جنگ تحمیلی گفت: ارزیابی دقیق تحولات جنگ نشان میدهد که حداقل 80 درصد پیشرفتها و موفقیتها، مرهون عملکرد رسانهها در جبهه داخلی بوده و رسانهها با ایجاد موج تحریم و تقویت روحیه مقاومت، نقش حیاتی در حفظ تمامیت ارضی کشور ایفا کردند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر رابطه مستقیم بین امنیت ملی و قدرت رسانهای، افزود: در دنیای امروز، امنیت ملی هر کشوری بهشدت تحت تأثیر قدرت رسانهای آن قرار دارد، بازیگران بینالمللی و گروههای مختلف، از رسانهها بهعنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خود و تأثیرگذاری بر افکار عمومی استفاده میکنند.
محمدی با هشدار نسبت به تغییر کارکرد رسانهها، تصریح کرد: رسانهها دیگر صرفاً ابزاری برای اطلاعرسانی، فرهنگسازی و انتقال ارزشها نیستند، بلکه به یک ابزار امنیتی تبدیل شدهاند و شکلگیری شبکههای متعدد و خصمانه در سطح بینالملل، گواهی بر این مدعا بوده، این شبکهها با هدف تضعیف امنیت ملی و ایجاد ناآرامی در کشور فعالیت میکنند.
وی بر لزوم استفاده از قدرت رسانه برای جهانیسازی ایدهها و ارزشهای انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: اگر میخواهیم فرهنگ و تمدن ایرانی – اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم و تأثیرگذار باشیم، باید از ظرفیتهای رسانهای به نحو احسن استفاده کنیم، زیرا رسانه ابزاری است که میتواند ایدهها و تحولات را بهسرعت و به طور گسترده در سطح جهان منتشر کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با هشدار در مورد جنگ نرم و تأثیرات مخرب آن بر هویت فرهنگی نسل جوان، افزود: جنگ نرم با استفاده از جذابیتها و وسوسههای دنیای مدرن، آرامآرام سبک زندگی، باورها و ارزشهای افراد را تغییر میدهد و نسلهای جدید تحت تأثیر این جنگ نرم، از فرهنگ و تمدن خود دور میشوند و هویت اصلی خود را فراموش میکنند.
محمدی رسانه را هم فرصت و هم تهدید برای جمهوری اسلامی دانست و گفت: باید با شناخت دقیق تهدیدات و فرصتهای رسانهای، راهکارهای مناسب برای مقابله با تهدیدات و بهرهبرداری از فرصتها را تدوین کنیم، تولید محتوای باکیفیت، دشمنشناسی و مخاطبشناسی از مهمترین عوامل موفقیت در این زمینه هستند.
وی در مورد سازماندهی روابط عمومی نیز گفت: نقش و وظایف روابط عمومی در ایران به دلیل شرایط خاص سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی، دستخوش تغییر شده و روابط عمومی دیگر صرفاً ابزاری برای اطلاعرسانی و ایجاد ارتباط با رسانهها نیست، بلکه به یک واحد امنیتی و اطلاعاتی تبدیل شده است.
محمدی بر لزوم شناخت دقیق شرایط، مواضع و آمادگی برای مقابله با تهدیدات رسانهای تأکید کرد و افزود: باید با تقویت دانش و مهارتهای رسانهای، در برابر جنگ نرم دشمن ایستادگی کنیم و از ارزشهای انقلاب اسلامی دفاع کنیم.
وی جنگ نرم را تهدیدی جدی برای هویت فرهنگی نسل جوان دانست و بر لزوم مقابله با تأثیرات مخرب آن، و همچنین بر تولید محتوای باکیفیت، دشمنشناسی و مخاطبشناسی برای مقابله با تهدیدات رسانهای و بهرهبرداری از فرصتهای موجود تأکید کرد.
انتهای پیام /