درآمد بیمارستان پرفسور پیروز لاهیجان صرف بیمارستانهای دیگر میشود
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از لاهیجان، سیده مریم فلاحچای، مدیر بیمارستان پرفسور پیروز لاهیجان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تلاشهای صورتگرفته برای ارتقای سطح خدمات درمانی و بهداشتی این مرکز اظهار کرد: روز خبرنگار فرصتی ارزشمند برای قدردانی از اصحاب رسانه است که همواره در انعکاس نیازها و ظرفیتهای حوزه سلامت در کنار ما بودهاند.
وی با تشریح اقدامات اخیر بیمارستان گفت: طی ماههای گذشته چند دستگاه مهم به تجهیزات بیمارستان اضافه شده که از جمله دستگاه «یورتروسکوپ» که سالها نیاز آن احساس میشد و با حمایت یکی از خیرین خریداری و برای درمان سنگهای کلیوی بهویژه در کودکان مورد استفاده قرار گرفت.
به گفته فلاحچای، همچنین دستگاه سونوگرافی ویژه اتاق عمل برای جراحیهای تخصصی و یک میکروسکوپ چشمی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان خریداری شد که پس از مدتها امکان انجام جراحیهای چشم را در این مرکز فراهم کرد.
مدیر بیمارستان پرفسور پیروز لاهیجان با بیان اینکه در حوزه دیالیز نیز سه دستگاه جدید به مجموعه اضافه شد و 2 دستگاه غیرفعال دوباره راهاندازی شد، افزود: علاوه بر این، پروژه ساخت ساختمان جدید دیالیز با پیگیری فرماندار دوباره فعال شد و هماکنون در مراحل پیشرفت قرار دارد و هدف ما این است که با بهرهبرداری از فاز سوم این پروژه، یک مرکز دیالیز 28 تختی به مردم شرق گیلان ارائه دهیم؛ چراکه ساختمان فعلی فرسوده بوده و پاسخگوی بیماران نیست.
وی با بیان اینکه بیمارستان درآمد مناسبی دارد اما به دلیل تجمیع درآمدها در حساب دانشگاه علوم پزشکی، بخش عمده آن صرف جبران هزینه بیمارستانهای زیانده استان میشود، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 27 میلیارد تومان درآمد داشتیم اما تنها بخشی از آن به بیمارستان اختصاص یافت که کفاف هزینههای جاری 195 تخت فعال ما را نمیدهد، این در حالی است که شب گذشته بیش از 220 بیمار بستری داشتیم و کمبود تخت موجب شد برخی بیماران قلبی حتی روی صندلی منتظر بمانند که این مسئله نارضایتی ایجاد میکند.
فلاحچای با اشاره به کمبود نیروی انسانی گفت: طی سه سال گذشته هیچ نیروی خدماتی جدید به بیمارستان تزریق نشده و در همین مدت 23 نفر از همکاران بازنشسته شدهاند به همین دلیل برخی بخشها مانند اطفال، زنان و زایمان، داخلی و جراحی، بدون نیروی خدماتی مانده و پرسنل سایر بخشها ناچار به پوشش مضاعف هستند که این مسئله هم فشار زیادی به کادر و هم نارضایتی بیماران به دنبال دارد و پیگیریهای لازم برای دریافت مجوز جذب نیرو از وزارت بهداشت انجام شده که امیدواریم با همراهی مسئولان این مشکل برطرف شود.
مدیر بیمارستان پرفسور پیروز لاهیجان درباره وضعیت سیستم سرمایشی بیمارستان نیز تصریح کرد: خوشبختانه پس از 6 سال مشکل جدی سرمایشی این مرکز با صرف اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان از سوی دانشگاه علوم پزشکی مرتفع شد و چیلرهای جذبی قدیمی با چیلرهای تراکمی جدید جایگزین شدند و تنها در یکی از بخشهای داخلی مردان، به دلیل خرابی یک قطعه، چند روز از کولرهای موقت استفاده شد که موجب نارضایتی بیماران شد، اما اکنون مشکل بهطور کامل رفع شده و سیستم سرمایشی فعال است.
وی با قدردانی از خیرین و مسئولان استانی بیان کرد: بیمارستان پرفسور پیروز لاهیجان با وجود کمبودها و فشار بالای مراجعات، خدمترسانی به مردم شریف منطقه را متوقف نکرده و امیدواریم با حمایتهای بیشتر، شاهد ارتقای زیرساختها و افزایش سطح رضایتمندی بیماران باشیم.
انتهای پیام/