فعالیت 750 مدرسه سمپاد در کشور/ فعالیت 150 هزار دانشآموز المپیادی در کشور
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد،علیرضا کاظمی در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه تحول بنیادین در آموزش و پرورش با تحول در برنامه درسی آغاز میشود اظهارکرد:نگاه اساسی و پایدار به آموزش و پرورش به آینده موفق منجر میشود لذا آموزش و پرورش از برنامه آموزش زده رنج میبرد؛ باید یک برنامه درسی تربیتی یکپارچه که همه ابعاد آموزش و پرورش را در برگیرد، تدوین شود.
وی خاطرنشان کرد: در هیچ دورهای به اندازه این دولت به آموزش و پرورش اهمیت داده نشده است؛ رئیسجمهور در 40 جلسه شورای آموزش و پرورش شرکت کرده است که هیچکس به اندازه دکتر پزشکیان در حرف و عمل آموزش و پرورش را در اولویت قرار نداده است و اگر امروز توسعه عدالت آموزشی به فرهنگ عمومی بدل شده به برکت حضور و نگاه رئیسجمهور است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همکاری سایر دستگاهها و گروهها، گفت: در کرمان با چند شرکت بزرگ، جلساتی داشتیم که طی آن ساخت و تجهیز 850 کلاس درس و 5 هنرستان بزرگ مقیاس در کشور را متقبل شدند.
وزیر آموزش و پرورش درمورد برنامههای آموزش و پرورش تصریح کرد: ما امسال دو برنامه محوری داریم؛ یکی توسعه عدالت آموزشی که در تاریخ آموزش و پرورش بینظیر است و طی آن 3000 مدرسه ساخته شده و 7200 مدرسه در دستور کار ماست.
وی با اشاره به شناسایی استعدادهای دانشآموزان، اظهار کرد:شناسایی استعدادهای دانش آموزان باید در برنامه درسی دنبال شود. با همین رویکرد، طرح هر دانش آموز یک مهارت و توسعه مدارس سمپاد به معنی گام بزرگ در شناسایی استعدادهای دانش آموزی را دنبال می کنیم.
کاظمی گفت: در کشور 750 مدرسه سمپاد داریم و بیش از 150 هزار دانش آموز در المپیاد های مختلف شرکت کردهاند؛ باشگاه دانش پژوهان جوان به بررسی این استعداد ها میپردازد.
وی ادامه داد: در شرایط جنگی علیرغم محدودیت ها با همه سختی ها در پنج المپیاد شرکت کردیم و در رشته های مختلف ریاضی، زیست ، شیمی، فیزیک و سایر رشته ها مدال های زیادی کسب کردیم.
انتهای پیام/282