کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز اجرای الگوی مدرسه تراز در کشور

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از سه استان پیشگام در اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شناخته شده است.
– اخبار استانها –

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از سی‌سخت، کهگیلویه و بویراحمد با رویکردی تحولی در نظام آموزشی کشور، به عنوان یکی از سه استان پیشگام در اجرای الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش معرفی شد.

علی‌رضا کمره‌ای، مشاور وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی مربوطه که در شهرستان دنا برگزار شد، بر ضرورت نهادینه‌سازی برنامه‌های تحولی در مدارس از طریق توانمندسازی مدیران و معلمان تأکید کرد و این استان را الگویی موفق در اجرای برنامه‌های ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی دانست.

کمره‌ای در این مراسم با اشاره به اهداف کلان سند تحول بنیادین، بیان داشت: در سال تحصیلی جاری 10 درصد و در سال تحصیلی 1405-1404، 40 درصد از مدارس کشور، هدف اجرای این سند قرار گرفته‌اند تا شاهد ارتقای چشمگیر کیفیت آموزشی و پرورشی در سطح مدارس باشیم.

وی با ارزیابی پیشرفت این استان در هشت ماه گذشته، اعلام کرد که کهگیلویه و بویراحمد در ارائه آموزش‌های لازم به مدارس تراز، از پیشگامان اجرای برنامه بوده است و این دستاورد مهم که نتیجه اهتمام ویژه مدیرکل آموزش و پرورش استان به این طرح بوده، نشان‌دهنده تعهد و برنامه‌ریزی دقیق در سطح استانی است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، مدیران و معلمان را ارکان اصلی تحقق اهداف سند تحول بنیادین معرفی کرد و برگزاری دوره‌های آموزشی مذکور را بسترساز توسعه و نهادینه‌سازی برنامه‌های تحولی در مدارس دانست.

کمره‌ای بر اهمیت اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین به عنوان زیربنای ایجاد تغییرات اساسی و پایدار در نظام آموزش و پرورش تاکید کرد و الگوی مدرسه تراز را ابزاری قدرتمند برای تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت یادگیری دانش‌آموزان برشمرد و افزود: نهادینه شدن این الگو، مدیریت آموزشگاهی را به سمت نوآوری، پاسخگویی و بهره‌وری بیشتر هدایت خواهد کرد.

در این دوره آموزشی، مباحث کلیدی نظیر برنامه‌ریزی راهبردی، طراحی مدرسه تراز و چرخش‌های تحولی در مدیریت آموزشگاهی به صورت عملیاتی مورد بررسی قرار گرفت تا مدیران مدارس، مهارت‌های لازم برای اجرای این برنامه‌ها را کسب کنند.

کمره‌ای همچنین با اشاره به تعهد و مسئولیت‌پذیری معلمان در دوران چالش‌برانگیز کرونا و بهره‌گیری آنان از فناوری‌های نوین، روحیه تعهد و پشتکار معلمان را سرمایه‌ای ارزشمند برای پیشبرد برنامه‌های تحولی ارزیابی کرد.

ایوب رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم بر رویکرد مدرسه‌محور اجرای دوره آموزشی تأکید کرد و هدف اصلی آن را توانمندسازی مدیران و معلمان و ارتقای کیفیت آموزش در مدارس استان دانست.

وی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را که از سال 1390 تدوین شده، فرصتی مغتنم برای تحقق اهداف و راهکارهای مندرج در آن و ایجاد تحولی بنیادین در مدیریت مدارس و فرآیند یاددهی و یادگیری معرفی کرد.

رضایی با تشریح وضعیت استان، که بیش از 180 هزار دانش‌آموز در بیش از 2750 آموزشگاه و حدود 15 هزار فرهنگی را در بر می‌گیرد و بیش از 70 درصد مدارس آن در مناطق روستایی پراکنده‌اند، بر ضرورت اجرای برنامه‌های تحول‌آفرین تاکید کرد.

او همچنین تحقق اهداف سند تحول را نیازمند مشارکت فعال مدیران، معلمان و تمامی دست‌اندرکاران آموزش و پرورش دانست تا رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان و آمادگی آنان برای رویارویی با چالش‌های آینده تضمین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ابراز امیدواری کرد که اجرای این برنامه به رفع ضعف‌های موجود در مدیریت آموزشگاهی و برداشتن گام‌های موثر در ارتقای کیفیت یادگیری دانش‌آموزان منجر شود.

به گزارش تسنیم، این دوره آموزشی با حضور 150 نفر از معاونان آموزشی شهرستان‌ها و مناطق، مدیران مدارس و راهبران آموزشی در شهرستان دنا برگزار شد. 

وزارت آموزش و پرورش , وزارت آموزش و پرورش , وزارت آموزش و پرورش , وزارت آموزش و پرورش , وزارت آموزش و پرورش , وزارت آموزش و پرورش , وزارت آموزش و پرورش ,

انتهای پیام /

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا