ورود فوری راهداری گلستان به مشکل اعزام زائران اربعین

بی‌برنامگی و ناهماهنگی یکی از شرکت‌های حمل‌ونقل در اعزام زائران اربعین از گرگان، با حضور میدانی و پیگیری‌های لحظه‌ای راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان، به سرعت مدیریت و رفع شد؛ زائران با اتوبوس‌های جایگزین VIP عازم مرز مهران شدند.
– اخبار استانها –

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرگان، در روزهای گذشته، کاروانی از زائران اربعین حسینی در پایانه مسافربری گرگان، به دلیل ضعف برنامه‌ریزی و ناهماهنگی یک شرکت حمل‌ونقل، با تأخیر در اعزام مواجه شدند. این وضعیت، نارضایتی زائران و خانواده‌های بدرقه‌کننده را در پی داشت. اما با ورود سرزده و میدانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان، روند اعزام زائران در کم‌ترین زمان ممکن به مسیر صحیح خود بازگشت.

عادل مصدقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در گرگان اظهارکرد: حدود ساعت 10 صبح، با حضور سرزده در قرارگاه خدمات‌رسانی به زائران در پایانه مسافربری گرگان، متوجه غیبت مسئول میز خدمت و حضور پرتعداد زائران منتظر شدم. بررسی‌های میدانی نشان داد شرکت حمل‌ونقل مربوطه، تاریخ اعزام را اشتباه ثبت کرده و تصور می‌کرد اعزام کاروان روز 16 مرداد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: با مشاهده این ناهماهنگی، به‌سرعت وارد عمل شدیم و در هماهنگی با صنف حمل‌ونقل استان، در فاصله حدود یک ساعت، دو دستگاه اتوبوس VIP از مسیرهای جایگزین فراهم و اعزام زائران آغاز شد.

اعتراض بحق زائران و رسیدگی سریع

مصدقی ادامه داد: با توجه به شرایط، اعتراض زائران کاملاً بحق بود. به‌ویژه آنکه یکی از اتوبوس‌های تعیین‌شده نیز از نظر وضعیت فنی و راحتی صندلی‌ها، استاندارد نبود. با بررسی مستقیم، مشخص شد خانواده شهید “احسان حاتملو” نیز در همین اتوبوس حضور دارند که به صورت شخصی بلیت تهیه کرده بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: پس از تماس تلفنی یکی از زائران با بنده، مشخص شد اتوبوس اعزام‌شده دارای نقص فنی و کولر غیرفعال است. بلافاصله با شرکت « سیر و سفر» تماس گرفتم و طی هماهنگی با مدیریت شرکت، یک دستگاه اتوبوس مجهز و استاندارد که در حال بازگشت از تهران بود، به سمت گرگان بازگشت و جایگزین اتوبوس معیوب شد.

وی گفت: این اتوبوس بدون فوت وقت زائران را به سمت مرز مهران منتقل کرد. خوشبختانه حدود 2 ساعت بعد، پیام تشکر چند تن از زائران و خانواده‌ها برای ما ارسال شد و از پیگیری لحظه‌ای ما قدردانی کردند.

مصدقی تأکید کرد: برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی، به‌صورت رسمی دستور تشکیل جلسه کمیسیون بررسی تخلفات حمل‌ونقل صادر شد تا عملکرد شرکت متخلف بررسی و در صورت لزوم با آن برخورد قانونی صورت گیرد. اعزام زائران اربعین مسئولیت بزرگی است و نباید هیچ‌گونه ناهماهنگی یا سهل‌انگاری در این حوزه رخ دهد.

انتهای پیام/

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا