استاندار آذربایجان شرقی: نابرابری آموزشی ریشه همه ناترازیهاست
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، بهرام سرمست، استاندار آذربایجان شرقی عصر امروز در نشست روسای آموزش و پرورش استان با اشاره به راهبرد کلان دولت در زمینه عدالت آموزشی اظهار داشت: برخورداری برابر دانشآموزان از فضاهای ایمن، استاندارد و باکیفیت باید در اولویت باشد و این سیاست صرفاً محدود به تأمین معلم و کتاب نمیشود.
وی افزود: از تبریز تا مناطق مرزی و روستایی ارسباران و جنوب استان، همگی نیازمند توزیع متوازن امکانات آموزشی هستند و با وجود جایگاه تاریخی تبریز در عرصه علم، این شهر هنوز از محرومیت در سرانه فضاهای آموزشی رنج میبرد.
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم ارتقای کیفیت آموزشی و دسترسی به تجهیزات نوین گفت: خیرین و ظرفیت بخش خصوصی در استان نشان دادهاند که میتوان با مشارکت گسترده، روند مدرسهسازی و تجهیز فضاهای آموزشی را شتاب بخشید و دولت نیز باید نقش تسهیلگر ایفا کند.
سرمست با اشاره به تدوین نقشه جامع عدالت آموزشی در استان، خاطرنشان کرد: در این نقشه مدارس کانکسی، سنگی و ناایمن شناسایی شده و در اولویت بازسازی قرار گرفتهاند.
وی از پیشرفت پروژههای مدرسهسازی خبر داد و گفت: بر اساس برنامهریزیها تا آغاز سال تحصیلی آینده حداقل 600 کلاس درس به بهرهبرداری میرسد. در ابتدا احداث 231 مدرسه معادل 1330 کلاس پیشبینی شده بود اما اکنون این عدد به 271 مدرسه و 1250 کلاس رسیده و پیشرفت پروژهها بیش از 70 درصد است.
استاندار آذربایجانشرقی افزود: استان ما در رتبهبندی کشوری، پس از کرمانشاه دومین استان از نظر پیشرفت مدرسهسازی است، اما از لحاظ تعداد کلاسها همچنان نیازمند تلاش بیشتری هستیم تا جایگاه شایسته استان تثبیت شود.
سرمست تأکید کرد: همانطور که در حوزه اقتصاد رتبه دوم کشور را کسب کردهایم، سزاوار نیست در فرهنگ و آموزش جایگاهی پایینتر از رتبه سوم داشته باشیم.
وی در پایان گفت: مدیریت استان با همه ظرفیتها از سیاست عدالت آموزشی پشتیبانی میکند و شخصاً با حضور مستمر در شورای آموزش و پرورش این موضوع را بهعنوان اولویت اصلی پیگیری میکنم.
انتهای پیام/