کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای مهارت‌آموزی در صدر برنامه‌های آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش، گفت: ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه عدالت آموزشی، مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است.
– اخبار استانها –

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدمصطفی آذرکیش، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار داشت: توجه به هویت ملی و دینی دانش‌آموزان و تربیت تمام‌ساحتی با رویکرد ارزش‌های اسلامی، اولویت اصلی آموزش و پرورش است و اهتمام وزیر آموزش و پرورش به اقامه نماز اول وقت نشان‌دهنده جایگاه ویژه معنویت در برنامه‌های این وزارتخانه است.

وی با اشاره به پروژه مهر، آن را شامل پنج محور سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تأیید صلاحیت، و نظارت و ارزیابی دانست و افزود: تمام تمهیدات برای بازگشایی مطلوب مدارس اندیشیده شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، با تأکید بر ضرورت تربیت دانش‌آموزان در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: خانواده‌ها در این مسیر نقشی تعیین‌کننده دارند و با مشارکت آن‌ها می‌توان شاخص‌های کمی و کیفی آموزش را ارتقا داد.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: در کنار توجه به تربیت تمام‌ساحتی، کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق طرح «نماد» و توسعه آموزش‌های مهارتی برای دانش‌آموزان هنرستانی و دیگر مقاطع در دستور کار قرار دارد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، افزود: بسیاری از آسیب‌های کشور ریشه اجتماعی دارد و مهارت‌آموزی می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال سالم و پایدار دانش‌آموزان در آینده باشد.

آذرکیش به اهمیت تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری و تقویت پژوهش‌سراها اشاره کرد و گفت: هرجا مردم پای کار بوده‌اند، مشکلات کمتری به وجود آمده و عدالت آموزشی بیشتر محقق شده است. مدارس زیادی امسال به بهره برداری می‌رسد و خوشبختانه مدارس ناایمن از چرخه آموزشی خارج شده و مدارس جدید با همکاری مردم و اجتماعات محلی به بهره‌برداری رسیده‌اند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استان کرمان بالاتر از میانگین کشوری در حوزه آموزش‌های مهارتی قرار دارد، تصریح کرد: انتظار می‌رود این استان با تربیت دانش‌آموزانی در تراز سند تحول بنیادین، الگویی موفق برای دیگر مناطق کشور باشد و از دستگاه‌های اجرایی استان خواست همکاری بیشتری با آموزش و پرورش در این مسیر داشته باشند.

انتهای پیام/511/

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا