بهرهبرداری 70 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی سیستان و بلوچستان
مهدی پارسی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان از ساخت و بهرهبرداری 70 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شمال استان سیستان و بلوچستان از آغاز دولت چهاردهم تاکنون خبر داد و اظهار داشت: عملیات اجرایی 152 کیلومتر دیگر نیز در این مدت آغاز شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات مهم عمرانی در حوزه راهسازی استان بهویژه در شمال سیستان و بلوچستان افزود: با وجود شرایط اقلیمی سخت، کمبود اعتبارات و پراکندگی جغرافیایی اداره کل راه و شهرسازی توانسته است گامهای موثری در بهبود وضعیت شبکه حملونقل شمال استان بردارد.
وی مهمترین اقدامات این مدت را شامل بهرهبرداری از بزرگراه زابل– زاهدان پس از 18 سال انتظار توسط رئیس جمهور، تفویض اختیار ساخت 155 کیلومتر از مسیر بزرگراهی زاهدان– خاش– ایرانشهر، و تکمیل میدان راه و شهرسازی و بهرهبرداری رسمی آن توسط وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه شبکه بزرگراهی نه تنها در ارتقاء شاخصهای زیرساختی استان موثر است بلکه با کاهش بار ترافیکی جادههای دوطرفه و ارتقاء ایمنی به شکل مستقیم در کاهش تصادفات جادهای، تسهیل جابهجایی کالا و مسافر و رشد شاخصهای اقتصادی موثر خواهد بود.
پارسی ادامه داد: با اهتمام ویژه دولت در توسعه سیستان و بلوچستان هماکنون عملیات اجرایی 247 کیلومتر بزرگراه و راههای اصلی در محورهای تحت پوشش این ادارهکل در حال انجام است که نقش مهمی در اتصال مناطق شمالی به مرکز و جنوب استان خواهد داشت.
وی با تاکید بر اهمیت کریدور شمال–جنوب و نقشی که بندر چابهار در آینده اقتصادی کشور ایفا خواهد کرد، گفت: افزایش سرعت اجرای پروژههای راهسازی، توجه به کیفیت ساخت و رعایت اصول فنی در دستور کار قرار گرفته و این اداره کل با حمایت های دولت با وجود همه محدودیتها و چالشها اجرای پروژهها را با جدیت پیگیری میکند.
وی با اشاره به رویکرد وزارت راه و شهرسازی در اولویتبخشی به استانهای کمتر توسعهیافته، تصریح کرد: با حمایتهای دولت امید میرود پروژههای مهم راهسازی در استان با سرعت بیشتری تکمیل و بهرهبرداری شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: بندر چابهار بهعنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و یکی از نقاط کلیدی در کریدورهای ترانزیتی بینالمللی نقشی راهبردی در آینده اقتصادی و تجاری ایران ایفا میکند و اتصال موثر این بندر به مراکز جمعیتی و مرزی شمال استان از طریق شبکه بزرگراهی پیشنیاز بهرهبرداری حداکثری از ظرفیتهای ترانزیتی، تجاری و صادراتی آن و همچنین مرزهای رسمی نظیر ریمدان، میلک و میرجاوه است بطوریکه توسعه زیرساختهای جادهای در این مسیرها نهتنها به تسهیل تردد کالا و مسافر کمک میکند بلکه موجب تقویت پیوند اقتصادی با کشورهای همسایه، افزایش صادرات غیرنفتی و ایجاد فرصتهای اشتغال پایدار در مناطق مرزی خواهد شد.
انتهای پیام/